Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hjälp mig hitta ett program för överföring av bilder till Datorn
- Trådstartare Joa
- Start datum
pellepiano
Aktiv medlem
En liten billig usb-kortläsare borde väl finnas även där att köpa.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
MagnusBerg
Aktiv medlem
Kan du inte ställa in kameran till att uppträda som en "Mass Storage Device". Då slipper du onödig programvara och hanterar kameran som en extern hårddisk?
Och för dem som ""tipsar"" om att man ska skaffa kortläsare för att snabba upp överföringen av bilder går det lika bra att ställa in kameran till att bli en "Mass Storage Device".
Och för dem som ""tipsar"" om att man ska skaffa kortläsare för att snabba upp överföringen av bilder går det lika bra att ställa in kameran till att bli en "Mass Storage Device".
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
hej
på vissa canon syns inte raw filerna med den lösningen.
Bäst e ju en extern läsare
på vissa canon syns inte raw filerna med den lösningen.
Bäst e ju en extern läsare
MagnusBerg
Aktiv medlem
Är du säker på att det inte är datorns filhanterare som är "felaktigt" inställd och filtrerar bort raw-filerna så dessa inte syns? Mass Storage läge gör att datorn läser kamerans minneskort precis som vilken hårddisk som helst. Då borde även raw-filerns synas, tycker jag.
Att hålla på och ta ur och sätta i minneskortet vid bildöverföring tycker jag är en jobbig lösning. Då föredrar jag att bara sätta en sladd i kameran.
Att hålla på och ta ur och sätta i minneskortet vid bildöverföring tycker jag är en jobbig lösning. Då föredrar jag att bara sätta en sladd i kameran.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
nepp, det funkar inte, det e inga inställningar.
Det är tom dokumneterat, tror utdrag ur det finns på www.breezesys.com.
Därav att man e beroende av canons drivers. En klart dålig lösning.
Sen har de dessutom rört till så att på tex G7 så funkar inte deras api för att tömma kameran på jpg, men det funkar med xp:s fildelning som du föreslog.
Prova med en 300D eller 1D mk2 får du se.
Roine
Det är tom dokumneterat, tror utdrag ur det finns på www.breezesys.com.
Därav att man e beroende av canons drivers. En klart dålig lösning.
Sen har de dessutom rört till så att på tex G7 så funkar inte deras api för att tömma kameran på jpg, men det funkar med xp:s fildelning som du föreslog.
Prova med en 300D eller 1D mk2 får du se.
Roine
MagnusBerg skrev:
Är du säker på att det inte är datorns filhanterare som är "felaktigt" inställd och filtrerar bort raw-filerna så dessa inte syns? Mass Storage läge gör att datorn läser kamerans minneskort precis som vilken hårddisk som helst. Då borde även raw-filerns synas, tycker jag.