Annons

Hjälp mig hitta ett program för överföring av bilder till Datorn

Produkter
(logga in för att koppla)

Joa

Aktiv medlem
Sitter på ett hotellrum i Kuala Lumpur och EOS viewer utility vill inte funka (jag har klantat mig).
Finns det något program som jag kan använda för ändamålet som finns att ladda ner?
Eller går det i CS2 och isåfall hur?

Tacksam för snabba svar ;-)

//Jocke

Kan du inte ställa in kameran till att uppträda som en "Mass Storage Device". Då slipper du onödig programvara och hanterar kameran som en extern hårddisk?
Och för dem som ""tipsar"" om att man ska skaffa kortläsare för att snabba upp överföringen av bilder går det lika bra att ställa in kameran till att bli en "Mass Storage Device".

Är du säker på att det inte är datorns filhanterare som är "felaktigt" inställd och filtrerar bort raw-filerna så dessa inte syns? Mass Storage läge gör att datorn läser kamerans minneskort precis som vilken hårddisk som helst. Då borde även raw-filerns synas, tycker jag.

Att hålla på och ta ur och sätta i minneskortet vid bildöverföring tycker jag är en jobbig lösning. Då föredrar jag att bara sätta en sladd i kameran.

Jag gick på Roines lösning och det funkade. Tack för alla tips!
Nu blir det till att fota lite efter jobbet.

//Jocke

nepp, det funkar inte, det e inga inställningar.
Det är tom dokumneterat, tror utdrag ur det finns på www.breezesys.com.

Därav att man e beroende av canons drivers. En klart dålig lösning.

Sen har de dessutom rört till så att på tex G7 så funkar inte deras api för att tömma kameran på jpg, men det funkar med xp:s fildelning som du föreslog.

Prova med en 300D eller 1D mk2 får du se.

Roine

MagnusBerg skrev:
Är du säker på att det inte är datorns filhanterare som är "felaktigt" inställd och filtrerar bort raw-filerna så dessa inte syns? Mass Storage läge gör att datorn läser kamerans minneskort precis som vilken hårddisk som helst. Då borde även raw-filerns synas, tycker jag.

Att hålla på och ta ur och sätta i minneskortet vid bildöverföring tycker jag är en jobbig lösning. Då föredrar jag att bara sätta en sladd i kameran.

ANNONS
Götaplatsens Foto