Makten
Aktiv medlem
Är det bara jag som reagerat på hur extremt vanligt detta motiv är bland kvinnor? Det känns som att 90% av alla utrustningsfrågor ställda av kvinnor handlar om detta, eller möjligen hästar. Vad beror det på? Män har väl också hundar, men jag har aldrig sett frågor kring detta ställda av en man, märkligt nog. Kan man se några motsvarande "typiska" motiv som endast män verkar ställa frågor kring? Man kan ju tänka sig motorsport och liknande, men jag har faktiskt inte uppmärksammat sådant alls. Män verkar mer intresserade av själva utrustningen än motivet. Kan det stämma?
Sen kan jag inte låta bli att le lite i mjugg åt dessa frågor. För finns det egentligen något råd att ge till den som söker efter ett objektiv till att fota "hundar i rörelse"? Beter de sig annorlunda än andra saker i rörelse? Handlar det nödvändigtvis om teleobjektiv? Måste slutartiden vara kort? Vill man panorera eller inte?
Alla dessa frågor. Själv tycker jag dessutom att hundutställningar är det fånigaste som finns. Eller över huvud taget att "tävla" med djur. Bara för att retas lite extra.
Sen kan jag inte låta bli att le lite i mjugg åt dessa frågor. För finns det egentligen något råd att ge till den som söker efter ett objektiv till att fota "hundar i rörelse"? Beter de sig annorlunda än andra saker i rörelse? Handlar det nödvändigtvis om teleobjektiv? Måste slutartiden vara kort? Vill man panorera eller inte?
Alla dessa frågor. Själv tycker jag dessutom att hundutställningar är det fånigaste som finns. Eller över huvud taget att "tävla" med djur. Bara för att retas lite extra.