Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Hundar i rörelse"

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Är det bara jag som reagerat på hur extremt vanligt detta motiv är bland kvinnor? Det känns som att 90% av alla utrustningsfrågor ställda av kvinnor handlar om detta, eller möjligen hästar. Vad beror det på? Män har väl också hundar, men jag har aldrig sett frågor kring detta ställda av en man, märkligt nog. Kan man se några motsvarande "typiska" motiv som endast män verkar ställa frågor kring? Man kan ju tänka sig motorsport och liknande, men jag har faktiskt inte uppmärksammat sådant alls. Män verkar mer intresserade av själva utrustningen än motivet. Kan det stämma?
Sen kan jag inte låta bli att le lite i mjugg åt dessa frågor. För finns det egentligen något råd att ge till den som söker efter ett objektiv till att fota "hundar i rörelse"? Beter de sig annorlunda än andra saker i rörelse? Handlar det nödvändigtvis om teleobjektiv? Måste slutartiden vara kort? Vill man panorera eller inte?

Alla dessa frågor. Själv tycker jag dessutom att hundutställningar är det fånigaste som finns. Eller över huvud taget att "tävla" med djur. Bara för att retas lite extra.

Själv tycker jag dessutom att hundutställningar är det fånigaste som finns. Eller över huvud taget att "tävla" med djur. Bara för att retas lite extra.

Jag tycker att gång måste vara det fånigaste att tävla i.
Har man inte tillgång till nåt fordon så springer man väl om man har så bråttom.

För att inte tala om hur fånigt det ser ut!

Jag tycker att gång måste vara det fånigaste att tävla i.
Har man inte tillgång till nåt fordon så springer man väl om man har så bråttom.

För att inte tala om hur fånigt det ser ut!
Haha! Ja, gång är verkligen otroligt fånigt. Undrar vem som kom på det?

Det ligger väl något i resonemanget.

Annars brukar gubbar mest tävla i "minst brus under luppen".
(skulle man åka på däng där så beror det naturligtvis på programvaran, kalibreringen eller nåt i den stilen)

Män om "hund i rörelse":
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=29809701
Där ser man, det finns alltså män som utövar fotografering av detta!

Jag antar att gubbarnas motsvarighet är just kring utrustning som ger så perfekt bildkvalitet som möjligt. Det är ju ungefär samma sak, om de dessutom inte riktigt vet vad det är som de är ute efter.

ANNONS