Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur flytta mina makron från PS 7 till CS?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är viktigt att söka på rätt grejor! Skriv in *.atn i sökfältet.
Stjärna.atn bör du hitta alla dina actions under. Men även .atn fungerar att söka på. Annars ligger dem under C:\Program\Adobe\Adobe Photoshop\Förinställningar\Funktionsmakron

Se till att du visar alla filer i din dator och att dölj kända filtyper är urbockad. Annars är det inte alls säkert att du ser dem.

Utforskaren/(Explorer) ---> Verktyg ---> Mappalternativ ---> Fliken Visa. Se till att VISA DOLDA FILER OCH MAPPAR. Ta bort bocken vid Dölj filnamnstillägg vid kända filtyper! Ta även bort bocken vid dölj skyddade operativsystemfiler. Så får DU full kontroll äver DIN dator.

Det är viktigt att söka på rätt grejor! Skriv in *.atn i sökfältet.
Stjärna.atn bör du hitta alla dina actions under. Men även .atn fungerar att söka på. Annars ligger dem under C:\Program\Adobe\Adobe Photoshop\Förinställningar\Funktionsmakron

Se till att du visar alla filer i din dator och att dölj kända filtyper är urbockad. Annars är det inte alls säkert att du ser dem.

Utforskaren/(Explorer) ---> Verktyg ---> Mappalternativ ---> Fliken Visa. Se till att VISA DOLDA FILER OCH MAPPAR. Ta bort bocken vid Dölj filnamnstillägg vid kända filtyper! Ta även bort bocken vid dölj skyddade operativsystemfiler. Så får DU full kontroll äver DIN dator.

Jag sökte på *.atn men fick inte upp något. ska se så alla filera visades.

tack för att du har tålamod med en oteknisk som jag =)

Har precis samma problem som Rebecka. Hur jag än letar och söker efter *.ATN så hittar den inte mina tidigare actions.
Jag har dessa på E: disken och söker jag på *.ATN på den disken så hittas de inte... Inte heller om jag går in manuellt och tittar i mapparna.

Hur fasen hittar jag mina gamla actions?

Fast för mig gäller det flytt från CS4 till CS4 bara två olika installationer och hårddiskar.

Senast ändrad:
Varför inte spara om dina actions från gamla Photoshop till en plats som är lätt att hitta?

Om du söker efter något, använd inte stora bokstäver om nu suffixet består av små ( .atn tex ).

Per: Tja, jag startar datorn med nytt operativsystem nu på en annan hårddisk. Gamla hårddisken ligger nu bara som lagringsställe. Den är dock orörd men jag hittar inte actions där nu.

Se till så att du visar ALLA filer och mappar i din dator när du öppnar utforskaren! Leta sedan i;

C:\Documents and Settings\Ditt Namn\Application Data\Adobe\Adobe Photoshop CS4\Presets\Actions

eller

C:\Program\Adobe\Adobe Photoshop CS4\Presets\Actions

ligger dom inte där så har du själv styrt dem till någon annan mapp.
Kolla under den lilla pilen i menyn för Actions / Funktionsmakron och välj "läs in macron" då brukar det komma upp en mapp där dina macron finns. annars får du söka igen på *.atn och förvissa dig om att du visar alla filer och mappar som finns i datorn, inte i bara dom du ser.

Utforskaren, Verktyg, Mappalternativ, visning...

ANNONS