Annons

Hur gör man denna bild?

Produkter
(logga in för att koppla)

neolit

Aktiv medlem
Hej, på www.kicks.se möts man av en bild som jag gillar väldigt mycket och som är tagen av Jimmy Backius. Undrar hur man framförallt färgsätter den i Photoshop. Jag antar att det är en hel del arbete gjort där. Självklar också ljussättningen har spelat stor roll här. Gillar att ljuset kommer igenom på något sätt.


Irfan
 
Enklaste sättet...

Det är nog faktiskt att gå in på hans hemsida, där har du både mailadress och telefonnummer!
Om någon kan ge dig ett korrekt svar så är det ju faktiskt han själv.Sedan är det bara att hålla tummarna ochhoppas på att han har tid att besvara dina frågeställningar.
 
Det är nog faktiskt att gå in på hans hemsida, där har du både mailadress och telefonnummer!
Om någon kan ge dig ett korrekt svar så är det ju faktiskt han själv.Sedan är det bara att hålla tummarna ochhoppas på att han har tid att besvara dina frågeställningar.

I en intervju som jag läste så gör han inte arbetet i Photoshop alls. Det är hans assistenter som gör det. Så, det han ev skulle kunna svara på är ljussättningen, vilket ju ändå är mer än hälften av resultatet. Och, självklart en riktigt bra kamera.
 

tack för tipset
Filtern blev jag sugen på. Ser riktigt bra ut

Neo
 
tack för tipset
Filtern blev jag sugen på. Ser riktigt bra ut

Neo

Jag använder mig av det filtret. Funkar mycket bra!
Men 179 dollar kan kännas dyrt. Men det finns otroligt mycket grejer att göra där i! Finns en billigare variant som kostar ca 100 dollar men jag tror inte dessa filter ingår. Det är bara 35st totalt i den. Men kanske värt och kolla upp!

Tror det finns som plugin både till Aperture, Photoshop, Lightroom och Capture NX.
 
ANNONS