Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur gör ni?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nordenhed

Aktiv medlem
När man har digitalkamera så behöver man ju inte hushålla som man gjorde med film förr.
Det gör också att mängden bilder växer varje dag i datorn.
Hur gör ni , kastar ni allt som ni inte tycker håller måttet riktigt eller sparar ni ändå?

Med den här takten lär jag väl ha många tusentals bilder vid årets slut.
Och då kanske man tappar överblicken över dom.

ja jag slänger, sparar bara guldkornen... dom är som i verkligheten inte många.. ;) haha

Nädå, ska jag vara ärlig så får jag hem ganska många bra bilder, men det finns liksom ingen anledning att spara på 40 bilder på samma motiv ur olika vinklar. Spara den bästa eller dom 2 bästa och släng resten.

Men bara för att du kan ta fler bilder så betyder inte det att du måste!

Tyvärr tilhör jag kategorin "samlare".
Har därför redan fått alldeles för många bilder i mitt arkiv.

Jag har också funderat på hur man ska göra, men inte riktigt bestämt mig.
Än så länge räcker hårddiskarna internt och externt(backup) till, men snart måste jag antingen utöka eller börja radera.

När jag började fota digitalt sparade jag allt, men nu tar jag åtminstone bort ofokuserade bilder och dubbletter.

/Morgan

Tibor skrev:
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010089478

Finns säker billigare på lågprissajter...

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323076

Komplettera med valfria SATA-diskar, och det blir betydligt billigare än vanliga USB-diskar.

Innan jag skaffade min så köpte jag ett par 600 GB Maxtor OneTouch IIIm (dubbla diskar på 300GB som är speglade), men ekonomin med en raidbank blir betydligt bättre redan när man köper nästa uppsättning diskar.

Ja jag har en 80gigas extern Maxtor hårdisk som jag gör backup mot också!
För ett par månader sen så kraschade hårddisken och 2000 bilder försvann så det misstaget ska jag inte göra om.

Men nu har jag en del i familjen och i bekantskapskretsen som menar att foton dom ska framkallas på papper och inte bara lagras på hd.
Hittills har jag väl framkallat kanske ett 100 tal bilder och gjort ett tiotal förstoringar.
Och man blir imponerad , så fin kvalitet fick jag aldrig när jag höll på med film i min ungdom!:)

ANNONS
Götaplatsens Foto