Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur installera 10D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lövet

Aktiv medlem
Har lånat en kompis kamera (10D) och tagit lite kort, han sa att det skulle räcka att ha zoombrowser som jag hade när jag lånade hans Ixus 400. Men programmet hittar inte kameran.

Behöver jag ha några speciella drivrutiner? Verkar inte som det går att uppgradera till zoombrowser 4.02 heller...

Tacksam för hjälp!

Eget svar:

Verkade inte finnas på svenska Canons hemsida utan hittade något här:

http://consumer.usa.canon.com/ir/co...yid=139&modelid=8772&keycode=windr#New Window

Sedan fick jag fixa lite med USB Twain driver, kom inte ihåg vad. Till slut iallfall fick jag in 10D:n! Då sa Zoombrowser att kameran hade slocknat pga batterierna..ehh...jobbigt!

Kollade på den installerade kameran i Skanner och kamera i kontrollpanelen, och därifrån kunde jag ändå välja att ladda ner bilderna...lurigt! Windows är bra att ha ibland :)

ANNONS
Götaplatsens Foto