Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur lägga tillbaka på kortet?
- Trådstartare Lasse B
- Start datum
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
För låg kamra.....
Lasse B
Aktiv medlem
Inte alls! Kameran håller tjusigt reda på om bilden är liggande eller stående. Jag behöver inte, längre, rotera bilder för att visa dem rätt. (Förr, med min gamla utrustning behövde man rotera bilder. Med det var det lika illa med bildvisningen av höjdbilder efter inkopiering.)
Så jag behöver fortfarande förslag på hur jag ska göra. Om det går.
Så jag behöver fortfarande förslag på hur jag ska göra. Om det går.
Jeppe
Aktiv medlem
Precis...
Kameran känner av att du roterat kameran och sätter en flagga, så att bilden visas korrekt i kameran. Men bilden är fortfarande liggande. När du importerar bilderna till datorn och tittar på dem, så läser datorn flaggan och roterar bilden (fysiskt). Om man lägger tillbaka bilden så förstår inte kameran filen, eftersom Windows har meckat med filen.
Kameran känner av att du roterat kameran och sätter en flagga, så att bilden visas korrekt i kameran. Men bilden är fortfarande liggande. När du importerar bilderna till datorn och tittar på dem, så läser datorn flaggan och roterar bilden (fysiskt). Om man lägger tillbaka bilden så förstår inte kameran filen, eftersom Windows har meckat med filen.
Lasse B
Aktiv medlem
Det går alltså inte?Jeppe skrev:
Precis...
PMD
Aktiv medlem
Det går nog, men du måste pilla lite. Se till att den stående bilden blir liggande, och sätt roteringsflaggan.Lasse B skrev:
Det går alltså inte?
Det första är lätt, det kan vilket bildvisarprogram som helst nuförtiden.
Det andra är svårare. Du måste göra lite grundforskning i var i bildens metadata som roteringsflaggan sitter och hitta ett program (eller skriva ett själv) som kan manipulera denna flagga.