Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur lägger jag upp en utställning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Torun

Aktiv medlem
Jag är silvermedlem vilket vad jag förstår innebär att jag kan lägga upp utställningar. Hittar inte hur jag skall göra detta. Dessutom står det när jag går in på ett album och väljer redigera att högre medlemsskap ger rätt till att lägga ut utställningar. Har det blivit något fel på just min profil, eller har jag helt enkelt inte förstått hur jag skall göra?

Mvh Torun

När du lägger upp ett nytt album bör du se ett fält ""Albumtyp", där du som Silvermedlem kan välja även "Utställning"

Ok. Jag kan med andra ord inte göra en utställning av ett redan befintligt album, utan måste isåfall lägga upp bilderna på nytt, i ett "utställningsalbum"?

Torun

Du behöver inte lägga upp bilderna på nytt, men du måste skapa ett nytt album. Redigera sedan de bilder du ska ha i albumet genom att ändra dom till det nya utställningsalbumet. Men ska du också ha dom kvar i det gamla albumet måste du lägga upp dom en gång till. Borde finnas den möjligheten som du skriver också, att man som alternativ enkelt bara kan ändra albumtyp om så önskas.

Vänta, jag kan fixa så man kan ändra typ på album

Vi hade begränsningar på det där förut när uppladdningsbegränsningen fanns på "Bildkritikalbum" och folk höll på att fuska genom att ladda upp till Utställning och sedan byta. Men det behövs ju inte längre.

Fint, bara båda alternativen finns kvar, dels att byta albumtyp på enskilda bilder och dels att byta namn på befintliga album

Nu kan man:
- byta albumtyp på album
- byta album på bild
- byta rubrik på album och bilder

ANNONS
Götaplatsens Foto