Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det fortfarande enorma väntetider på kameran? Hur lång tid skulle man få vänta om man gjorde en beställning i nuläget? Har kollat runt med massa återförsäljare men den finns naturligtvis inte i lager och leveranstiden står som obekräftad...
 
Leveransdatum....

Är det fortfarande enorma väntetider på kameran? Hur lång tid skulle man få vänta om man gjorde en beställning i nuläget? Har kollat runt med massa återförsäljare men den finns naturligtvis inte i lager och leveranstiden står som obekräftad...

Tror att man får vänta runt 2 månader innan den finns för leverans.
 
Jag la min beställning "sent" på Scandinavian, nån vecka före jul. Hamnade på plats 30. Börjar krypa in på tredje månaden nu, men för cirka två veckor sedan var jag på plats 12. Ska kolla med dem vilken plats i kön jag ligger på nu senare i veckan. Jag beställde kitet för att jag byter till Canon iochmed detta och för att det gick nåt rykte om att det skulle gå fortare att få hem.

Planet till Tanzania lyfter på måndag nästa vecka, det fanns inte i min planering att kameran inte skulle kommit tills dess, funderar starkt på att spontanköpa en D90 och sedan vänta in deras billigare variant av D3x när den nu kommer.

Lite jobbigt att det skall kännas typiskt att bo i Sverige inte bara för de högre priserna men för att det är en så uppenbart lågprioriterad marknad.

/M
 
Är det fortfarande enorma väntetider på kameran? Hur lång tid skulle man få vänta om man gjorde en beställning i nuläget? Har kollat runt med massa återförsäljare men den finns naturligtvis inte i lager och leveranstiden står som obekräftad...

Jag pratade med en Canonkille på fotomässan i Göteborg i helgen, som sa att de räknar med att ha kommit ikapp väntelistorna till Mars/April. Får se om det stämmer.
 
Bokade kit samt hus hos Cyberphoto,Scandinavian samt Fotokungen den 15 Januari. Den 23 februari ringde dom från Fotokungen och frågade om jag ville ha ett hus. Men en kompis ville gärna ha ett objektiv så jag tänkte invänta ett kit.
Den 23:e hade jag plats sju hos Fotokungen samt Cyberphoto efter ett kit. Snart så....
 
5d

Dustin ger felaktiga uppgifter helt enkelt, kanske ska man handla någon annanstans.

Jag har lagt en beställning på Dustin. Jag ringde dem den 23:e. Då sa de att de fått in 8 st kameror den dagen och jag står på plats 54.

Jag har nyss kommit hem från en resa i Sydostasien. I affärerna i Filippinerna och Thailand fanns 5d överallt! Men jag vill inte göra om tabben att köpa ett kamerahus utomlands. Min 40d från Thailand krånglar...
Offtopic vill jag rekommendera Canon service center i MBK, Bangkok. De rengjorde min sensor, för 100 kr och lagade sedan ett objektiv gratis. Sedan bjöd de på ett objektivlock för att vara justa :) Vilken service!
 
ANNONS