Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Hur nära kommer man med skala 1:2?

Produkter
(logga in för att koppla)
Skulle underlätta om länken funkade...

Men för att svara kort, med 1:2 kan du fota objekt som är dubbelt så stora som sensorn, utan några som helst siffror i huvudet skulle ja säga 5cm stora, någon som vill rätta mina siffror så är ja tacksam =)

Skulle underlätta om länken funkade...

Men för att svara kort, med 1:2 kan du fota objekt som är dubbelt så stora som sensorn, utan några som helst siffror i huvudet skulle ja säga 5cm stora, någon som vill rätta mina siffror så är ja tacksam =)

Tack för svaret. Ja, så måste det naturligtvis vara. Då räcker det inte för mina behov i alla fall.

Länken verkar ha fugerat för andra för visningsräknaren har ökat.

Länken verkar ha fugerat för andra för visningsräknaren har ökat.

japp, för dig, eftersom du länkar till din egen sida. Men för alla övriga medlemmar så dyker det upp en länk som du måste klicka på för att komma till din bild. Det är därför som den räknar. Ska du länka till egna bilder, så görs det lättast genom att först trycka på länken "Se bilden som andra medlemmar gör" och därefter kopiera länken.

japp, för dig, eftersom du länkar till din egen sida. Men för alla övriga medlemmar så dyker det upp en länk som du måste klicka på för att komma till din bild. Det är därför som den räknar. Ska du länka till egna bilder, så görs det lättast genom att först trycka på länken "Se bilden som andra medlemmar gör" och därefter kopiera länken.

Tack för tipset. Jag klistrar in en ny länk nedan eftersom en del intresserade hade klickat på den första.

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1678872.htm

ANNONS
Götaplatsens Foto