Annons

Hur ofta lämna in för rengöring?

Produkter
(logga in för att koppla)
tannler skrev:
... men - försök hitta acetonfri metanol på 1L flaska. Det finns en kvalitet som går att köpa som privatperson ( om man "ljuger" och säger att det är till ett fotolab ). Strax över 200:-/L, att jämföra med Eclipse hos Scandinavianphoto för 135:-/59ml ( =2288:-/L )

Handla lapparna på Micro Tools Europe och kreta till spateln av en 19,95 slickepott från ICA. Egentligen är det bara lapparna som är riktigt kritiska - måste vara garanterat luddfria. Läs beskrivningn om våtmetod på sidan som länken pekar till.

En flaska Eclipse räcker troligen i flera år och kostnaden för den klarar min budget utan problem, det är värre med kostnaden för andra fotoprylar :)

/kent.

Jadå - rengör man sällan, så räcker det länge. Rengör man inte alls, räcker det ännu längre.

En liter @ 205:- delad på alla i fotoklubben som har digital systemkamera, gav en knapp deciliter för 40 kronor och då höll vi ändock en marginal på drygt 50%.

Gissa marginalen på Eclipse - 1115%. Rimligt? Avgör själv.

Senast ändrad:
Jag använder Visibledust pensel till 99% av mina rengöringar så min flaska Eclips lär räcka i många år, så jag tycker priset är rimligt, det blir väl några tior per år :)

Men visst är ditt förslag bra och värdefult för dom som bara våtsvabbar.

/kent.

ANNONS
Götaplatsens Foto