xPetterx
Aktiv medlem
Om du skaffar en gammal tjocktröja och ett stort motljusskydd, kapar ena ärmen och sätter i någotslags resår sedan trär du den ärmen över objektivet drar åt resåret runt motljusskyddet. Nu kan du förhoppningsvis få plats med vänsterhanden så att du kommer åt eventuella ringar du vill kunna vrida på, i sådantfall är det bara att stoppa in även högerarmen i tröjan, om du väljer att stoppa in dina armar genom "kroppshålet" eller gör egna hål bestämmer du själv men mitt tips är att komma på något bra sätt för att inte kragen på tröjan ska ramla ner framför sökaren när du försöker kolla i den, kanske genom att fästa tröjan i blixtskon..
Sedan kan du förstås förfina till det hela, men jag tror detta är en enkel, billig och ganska effektiv lösning. (Har själv använt den fast med en vanlig tröja, men då fått problem med att ärmen kommer in och täcker frontlinsen)
Sedan kan du förstås förfina till det hela, men jag tror detta är en enkel, billig och ganska effektiv lösning. (Har själv använt den fast med en vanlig tröja, men då fått problem med att ärmen kommer in och täcker frontlinsen)