Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Intervallfotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

john.persson

Aktiv medlem
Hej!

Har en Canon eos 7d som jag vill fotografera i intervall med, något i stil med 1 bild / minut.
Vad är billigaste/bästa att göra detta med? Det enda jag har hittat är Canon TC-80 N3, men finns det verkligen inget annat? Går det att koppla kameran till en dator som sköter saken?

//John

Dum fråga egentligen men hur länge håller ett batteri för intervallfotografering? Det borde ju vara bra längre än vanligt eftersom man inte använder skärmen något?

Firmware

FInns det inget i stil med någon programuppdatering/modiiering så att man kan sköta detta direkt i kameran? Någon som vet?

---
Nej, inte till 7D. Magic lantern har inte lyckats hacka den ännu.
Det påståendet är inte allmängiltigt. Min 7D kom med intervallfunktionen inbyggd. :)

Det är en KM Dynax 7D.

Men det är förstås korrekt att EOS 7D inte har denna funktion. Bara man kan acceptera att släpa med sig ytterligare en pryl med sladdar, så är ju problemet enkelt löst. Det har redan fått lite länkar ovan.

Ifall du inte är en profotograf så är det onödigt att köpa Canons dyra variant. Den är kanhända pålitligare, men det går ju att köpa ganska många billiga varianter och ändå komma undan till lägre kostnad. Dessutom brukar man få även de billiga eBay-varianterna utbytta om de strular, förutsatt att man valt en seriös säljare.
.

ANNONS
Götaplatsens Foto