Annons

Jag har fått orderbekräftelse

Produkter
(logga in för att koppla)
Det låter lovande! Förmodligen behöver man "framkalla" bilden för att se skillnaden. Tack för att du provade. Orkar du maila rawfilerna till mig med resp utan "dro"? I så fall till [email protected]

Jag började maila dem, sedan insåg jag att de vägde in på totalt 40 MB. Testar att zippa eller rar:a dem imorn och skickar över dem.

Det vore toppen om det inte blir en massa jobb för dig. Tror inte min brevlåda har någon begränsning för storleken iaf.

Sett mina första Pentax K20D och K200D kartonger "live" i skyltfönstret på Schönherrs foto i Stockholm idag.

Så de som vill köpa en K20D/K200D imorgon, och bor i Stockholm, behöver inte vänta.

Kostade runt 11.000:- med 18-55 II, så priset var också rätt!

pris

Det konstiga är att Samsungen har ett stabilt pris medan pentaxen sjunkit ca 1500.
I Tyskland t.ex. är samsugen dyrare.

Lothar Marunga

wowtip skrev:
Jag började maila dem, sedan insåg jag att de vägde in på totalt 40 MB. Testar att zippa eller rar:a dem imorn och skickar över dem.

Tack för filerna! Har inte lyckats öppna dem ännu men utifrån den inbäddade jpegen är det svårt att se någon skillnad. Undrar om det finns en ACR för K20 ännu...

Nu har jag fått upp dom. Bilden utan utökat omfång klipper högdagrarna i histogrammet, med funktionen aktiverad är högdagrarna bevarade utan att lågdagrana ser ut att ha påverkats.

Den skillnaden jag kunde se i inställningarna i Raw Therapee var olika brightnessvärden men det ger inte samma resultat att sätta dessa lika.

Det ser faktiskt ut som funktionen kan vara användbar även i raw och att man åtminstone slipper en del justeringsjobb. I ditt bildexempel ger funktionen ett alldeles utmärkt resultat som kanske inte är helt lätt att "skruva" sig fram till annars.

Senast ändrad:
Aldrig får man vara riktigt glad

Ett nytt Cybermeddelande informerar mig om att den nya tidpunkten 080303 inte gäller lämgre. Nu är det vecka 11 som gäller.

gah -- MW

Jag avbeställde igår och knallade in till den lokale handlaren i Uppsala och köpte ett paket rakt över disk.

-- MW

Japp, Fuji Fotocenter / Fotokompaniet.
De hade flera kvar -- i går i alla fall.
11999:- med kit-18-55an. 85:- dyrare än vad det hade kostat med frakt från Cyber, så det var det värt för att gynna sin kvartersbutik.

*pilla, pilla, kläm, kläm, kläm* :D -- MW

Gjorde samma sak, avbeställde på cyber och knallade ner till Ericson foto i Mölndal och köpte det sista huset dom hade kvar...

*pilla, klämma, läsa, ladda*

Nemesis skrev:
Gjorde samma sak, avbeställde på cyber och knallade ner till Ericson foto i Mölndal och köpte det sista huset dom hade kvar...

*pilla, klämma, läsa, ladda*

Köpte du kittet med 16-45, eller hade de fått in ännu fler efter förstaleveransen?

Magnus W skrev:
Japp, Fuji Fotocenter / Fotokompaniet.
De hade flera kvar -- i går i alla fall.
11999:- med kit-18-55an. 85:- dyrare än vad det hade kostat med frakt från Cyber, så det var det värt för att gynna sin kvartersbutik.

*pilla, pilla, kläm, kläm, kläm* :D -- MW

skumt när K10 släpptes hade de rätt många fler beställningar än hus de fick i första leveransen.

men det verkar inte vara samma tryck nu.

Är det nån som kan provlyssna om K20 är tystare i slutare och spegel än K10? Men antar att dom är lika.

Och om någon har K20 och K10 är jag intresserad av om ställtiden innan SR lampan tänds är snabbare?

ANNONS
Götaplatsens Foto