Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag har gjort något dumt ....

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har en regel; Ta ALDRIG i en dyrare kamera än du kan tänka dig att köpa. Antingen blir det dyrt, eller också kommer du att börja känna dig missnöjd med det du har.

Hittills har det stämt på alla som har fått rådet, men ändå provat "nästa" kameramodell. För dem har det blivit dyrt, men å andra sidan har ingen ångrat sig...

/Mikael

..... jag hyrde en D3s och och Nikkor 35 mm 1.4

Helt otroligt!

Hehe, grattis till ångesten!
Vad använde du för prylar innan du hyrde D3s:en? Vad upplevde du var bättre?

Har själv vart sugen på att hyra för att testa, men det är ju det där med att inte fresta sig. Vi vet ju redan på förhand att D3s är kung...
Hyrde du som privatperson och gick det smidigt, pris?

?

Tur eller?

Ångrar jag att jag inte åkte till Hegethorns i somras och tittade på ett Canon EF 2,8/400mm L som fanns till salu för 18000 kr?
Till historien hör att objektivet väger över 6 kg. Å andra sidan så går det att fotografera djur och fåglar med det röret.

Var jag dum och ska jag ångra mig eller inte?

Hehe, grattis till ångesten!
Vad använde du för prylar innan du hyrde D3s:en? Vad upplevde du var bättre?

Har själv vart sugen på att hyra för att testa, men det är ju det där med att inte fresta sig. Vi vet ju redan på förhand att D3s är kung...
Hyrde du som privatperson och gick det smidigt, pris?

Jag har en Nikon D300 och har fotat en heldel med Nikon D700 men jag upplevde att det var mycket bättre
egenskaper i dåligt ljus, sen nördig som man är så är det lite ballt med dubbla minneskort och det lull som finns på D3s. Men kombination av D3s och 35:an var helt magisk!

Jag har företag och hyrde genom det och min ambition är att uppgradera till D3s eller ännu hellre D4 (när nu den kommer) är inte helt färdig finansierad så det är inte ett problem än så länge. Hyrde via Procenter, har hyrt grejer av de förut, funkar mycket bra, pris för kamera var 1500 plus moms.

Bilagor

• _DSC7777_small.jpg
    _DSC7777_small.jpg
    75.9 KB · Visningar: 937
Doktorn ställer diagnos:
Du har drabbats av NAS !! Tråkig historia....
(NAS = Nikon Acquisition Syndrome).

Finns praktiskt taget ingen riktig bot förutom att köpa skräpet....sorry :)

Mvh

Mats W

Jag har en Nikon D300 och har fotat en heldel med Nikon D700 men jag upplevde att det var mycket bättre
egenskaper i dåligt ljus, sen nördig som man är så är det lite ballt med dubbla minneskort och det lull som finns på D3s. Men kombination av D3s och 35:an var helt magisk!

Jag har företag och hyrde genom det och min ambition är att uppgradera till D3s eller ännu hellre D4 (när nu den kommer) är inte helt färdig finansierad så det är inte ett problem än så länge. Hyrde via Procenter, har hyrt grejer av de förut, funkar mycket bra, pris för kamera var 1500 plus moms.

Hur upplever du bokehn på objektivet? På längre håll än på bilden du visar?

Jag har en regel; Ta ALDRIG i en dyrare kamera än du kan tänka dig att köpa. Antingen blir det dyrt, eller också kommer du att börja känna dig missnöjd med det du har.

Hittills har det stämt på alla som har fått rådet, men ändå provat "nästa" kameramodell. För dem har det blivit dyrt, men å andra sidan har ingen ångrat sig...

/Mikael

Det låter som att jag borde klämma på en nikkor 70-200.

Fniss

ANNONS
Götaplatsens Foto