Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kärvande kulled
- Trådstartare Vandraren
- Start datum
skogsbaronen
Aktiv medlem
Om du inte behandlat den oanständigt/fördjävligt ska den ju inte göra så.
Står det att man inte ska smörja beror det nog på att glidytorna är av teflon eller något annat liknande, och då ska man ju inte smörja. Reklamera låter nog som det bästa alternativet.
Spring in till en affär som säljer manfrotto och fråga lite snällt om deras åsikt.
Står det att man inte ska smörja beror det nog på att glidytorna är av teflon eller något annat liknande, och då ska man ju inte smörja. Reklamera låter nog som det bästa alternativet.
Spring in till en affär som säljer manfrotto och fråga lite snällt om deras åsikt.
Leffe_ESSB
Aktiv medlem
Ska bli kul och höra kommentaren. Har en likadan och upplever den ganska trög, svårjusterad och som Du säger "vill inte släppa". Inte alls rolig och fota med även om min verkar en anings bättre på och släppa jämfört med Din.
Blir den inte bättre efter ett tags användade så blir det nog ett annat märke !!
///Leif
Blir den inte bättre efter ett tags användade så blir det nog ett annat märke !!
///Leif
Leffe_ESSB
Aktiv medlem
Ingen skillnad sen ny, men har dock inte använt den så väldans mycket ännu !!
///L
///L
Leffe_ESSB
Aktiv medlem
angelcom skrev:
Har ungefär samma typ med ungefär samma typ av problem. Jag smörjer.
Garbis, vad använder Du för smörjmedel ?
///L
angelcom
Aktiv medlem
Oj, skulle varit tydligare, sorry!
Har inte varit så noga med val av smörjmedel. men jag har gjort en kombo av att lossa skruvar och smörja metallgängorna med "rätt mycket" cykelolja. Själva kulan har fått en "liten dos" efthand som denna olja trängt sej in via muttrar osv. OBS! Jag har ej smörjt kulan.
Har inte varit så noga med val av smörjmedel. men jag har gjort en kombo av att lossa skruvar och smörja metallgängorna med "rätt mycket" cykelolja. Själva kulan har fått en "liten dos" efthand som denna olja trängt sej in via muttrar osv. OBS! Jag har ej smörjt kulan.
Olivlunden
Aktiv medlem
Olja? Ska det inte vara fett?
Vandraren
Aktiv medlem
Leffe_ESSB skrev:
Ska bli kul och höra kommentaren. Har en likadan och upplever den ganska trög, svårjusterad och som Du säger "vill inte släppa". Inte alls rolig och fota med även om min verkar en anings bättre på och släppa jämfört med Din.
///Leif
Fick den utbytt utan vidare. Nu får jag hoppas att den nya håller.
Jag gjorde en liten iaktagelse som jag inte vet om den har nån betydelse men, den nya kulan är svart(eloxerad?), den gamla var obehandlad så när som på "skaftet" upp till plattan.
/Hasse
Leffe_ESSB
Aktiv medlem
Min "kula" är oxå svart ! Ska fortsätta kolla och se hur min utvecklas. Har dessutom konstaterat att det finns en kladdig tunn substans av okänt märke.
//leif
//leif