Annons

Köpa beg. eller ny asienköpt kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

RikardE

Ny medlem
Hej!
Sitter och funderar på att köpa en kamera, en begagnad svensksåld med ca 10000 exponeringar eller en helt ny men som är köpt i Asien.
Samma märke, samma modell, 11000kr vs 13000kr (bägge går kanske att pruta lite på också)
Kan ju finnas garanti kvar på den svensksålda men det vet jag inte ännu.
Hur hade ni gjort?
Mvh Rikard
 

MikaelSB

Aktiv medlem
Det är två kameror jag hittat på blocket, en begagnad och en ny som säljaren påstår att han fått i gåva och vill sälja för att han har en liknande kamera redan. Dock så är den inköpt i Asien.
Mitt förslag vore krasst att bortse från Blocket så gott det går. Jag kollar sällan kameraannonser där men som datorintresserad är det en ständig guldgruva att gå in och läsa alla stolligheter folk drar till när de försöker kränga gammalt skit där. Kombinera en märklig säljkultur (och kanske ännu konstigare prut- och köpkultur) med en försiktigt misstänkt produktbeskrivning och jag hade hållit mig på avstånd.

Att köpa en begagnad produkt genom en butik är det tryggaste, förstås, till ett prispremium. Av de två du nämner skulle jag valt bort den asiensålda, mest för att produktbeskrivningen låter misstänkt.
 

RikardE

Ny medlem
Tack för era synpunkter, det blir nog till att hålla utkik på begagnat i butik. Ska kolla upp den engelska sidan också 👍🙂
 
ANNONS