Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa begagnat objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Bullen03

Aktiv medlem
Hej,
Finns det någon som kan ge lite råd och tips om vad man bör titta efter eller tänka på vid köp av begagnat Nikon objektiv.Har fått erbjudande om ett objektiv som enligt säljaren är ett år gammalt.

Det bästa är väl om Du kan få låna det eller tillsammans med säljaren får ta några bilder och sedan titta på dem innan Du bestämmer Dig.
Yttre skador ser Du väl utan tipps och de förädiska ser Du kanske inte ens med tips?

Tack för ditt svar,Jo..jag kommer att få testa objektivet innan köp.
Tänkte mig tips på vad man ska titta efter förutom yttre skador.
Det jag planerat att titta efter är att autofokusen funger som den ska
och att det inte finns några synliga skador.

Hej,
Finns det någon som kan ge lite råd och tips om vad man bör titta efter eller tänka på vid köp av begagnat Nikon objektiv.Har fått erbjudande om ett objektiv som enligt säljaren är ett år gammalt.

Är optiken hel o ren, är säljaren hel o ren har du en bra början.
Skämt åsido, ser en beg kvalitetsprodukt ut att vara i bra skick så är den ofta det, men att prova funktionen är naturligtvis aldrig fel.

mvh.

/Janne Höglund
www.helikopterbild.se

ANNONS