Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraböcker

Produkter
(logga in för att koppla)

RebeckaBergvall

Aktiv medlem
Jag ska nu plugga ett år på distans med att förbättra mitt fotograferande inom just modell- och porträttbilder. Till att börja med tänker jag ägna någon månad till grunderna av fotografering. Jag är egenlärd och har på det sättet säkert missat en hel del. Så jag tänker köpa några fotoböcker om just detta. När jag säger grunden menar jag inte en fotobok för idioter eller en för de som aldrig har hållt i en kamera. Det jag vill att den ska ha med är då framför allt är fokus på porträtt- och modellfotograferinge, men även ljussättning, studio, osv. Har ni några förslag.

Tack på förhand!

Digitalfotografi av Scott Kelby läste jag för någon dag sen. Finns volym ett och två. Läste något om att en trea ska finnas också. Den var väldigt bra och hade fokus på en hel del olika delar. Bl.a. ljussättning och studiofotografi.

Jag ska nu plugga ett år på distans med att förbättra mitt fotograferande inom just modell- och porträttbilder. Till att börja med tänker jag ägna någon månad till grunderna av fotografering. Jag är egenlärd och har på det sättet säkert missat en hel del. Så jag tänker köpa några fotoböcker om just detta. När jag säger grunden menar jag inte en fotobok för idioter eller en för de som aldrig har hållt i en kamera. Det jag vill att den ska ha med är då framför allt är fokus på porträtt- och modellfotograferinge, men även ljussättning, studio, osv. Har ni några förslag.

Tack på förhand!

"Lighting for glamour" av David Kimber.Har funnits på tradera bl.a.Boken behandlar allt man behöver tänka på vid modell och porträtt foto.

ANNONS
Götaplatsens Foto