Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Kamerabyte

Produkter
(logga in för att koppla)

tanthanna

Avslutat medlemskap
Sitter i funderingar att byta kamera, har hela mitt liv fotograferat med Pentax som har sina underbara fördelar och sina mindre trevliga nackdelar. Jag har de senaste tre åren fotograferat med Pentax K100D och söker helt enkelt en kamera som är bättre än den och jag har faktiskt kommit att kunna tänka mig en Canon. Var idag och kände lite på en 500D vilket är helt i min prisklass. Men så säljer dom ut 450D till riktigt bra pris så nu undrar jag, vad är skillnaden? Ska jag satsa på en 500D direkt? Recensioner och erfarenheter mottages gärna.

//Hanna

Sitter i funderingar att byta kamera, har hela mitt liv fotograferat med Pentax som har sina underbara fördelar och sina mindre trevliga nackdelar. Jag har de senaste tre åren fotograferat med Pentax K100D och söker helt enkelt en kamera som är bättre än den och jag har faktiskt kommit att kunna tänka mig en Canon. Var idag och kände lite på en 500D vilket är helt i min prisklass. Men så säljer dom ut 450D till riktigt bra pris så nu undrar jag, vad är skillnaden? Ska jag satsa på en 500D direkt? Recensioner och erfarenheter mottages gärna.

//Hanna

Hej ! Tror inte en 450D kommer att ge dig mycket mer än din Pentax.Ska du byta är det nog 550D eller Ninon D5000 som är likvärdiga,nyare sensor med bättre ISO-prestanda.Skulle lagt till dom pengarna.Eller titta på Canon 50D-mycket bra pris nu på det huset,bättre för pengarna hittar du inte .MVH.

450d har en skärm som är Mycket sämre än den som 500d/550d har. Enligt mig är en skärm med 3,0'' och 230000px något man bör undvika om man köper kamera idag.

ANNONS
Götaplatsens Foto