Lyssna på vad köparna/användarna vill ha, - lägga in de finesser en mtel redan har?
Varför har inte kameratillverkarna gjort det tidigare då?
Nej, nu är det för sent, att lägga in det i befintliga konstruktioner,
- nu när marknaden är mättad och covid-19 viruset har satt många företag i kris, minskad orderingång eller ingen alls, dessutom förlorad köpkraft, hos många fotografer!
Så här kan det kanske se ut, om några år.
Trolig förlorare: Nikon
Har haft något ansträngd ekonomi, under en tid, svårt att konkurrera med Canon och Sony.
Trolig vinnare: Canon
Fortfarande den största kameratillverkaren i världen, den nya R5 har mottagits positivt av konsumentmarknaden, sedan länge erbjuder de perfekt supportservice för yrkesfotografer.
Trolig vinnare, ökad marknadsandel: Sony
Tillverkar bildsensorer, unik sitts, till många andra kameratillverkare.
Börjar inrikta sig mera åt yrkessidan, det kommer konsumentsidan även ha nytta av.
Troligen, opåverkade, klarar sig: Leica, Fuji
Leica är ett lyxmärke, lever i sin egen nisch, samarbetar med Panasonic.
Fuji är, liksom Canon, ett mycket stort företag, har flera olika enheter, inom vitt skilda områden.
Trolig vinnare, viss tvekan: Pentax
Vill hålla sig kvar i D-SLR, lever i sin egen nisch, ägs av Ricoh, även här uppbackad av ett stort företag.