Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
"Kameramobiler kommer konkurrera ut digitalkameror"
- Trådstartare sagan
- Start datum
sagan
Avslutat medlemskap
Fotoentusiaster kommer knappast göra det nä, men den stora marknaden är ju vanliga konsumenter och där får vi nog se en sådan utveckling.
Dessutom tror jag en hel del fotoentusiaster kommer kompletera fotoutrustningen med en kameramobil, när väl kameramobilerna blir tillräckligt bra.
Dessutom tror jag en hel del fotoentusiaster kommer kompletera fotoutrustningen med en kameramobil, när väl kameramobilerna blir tillräckligt bra.
petwal
Aktiv medlem
Tror också att "mobilkamerorna" kommer ta över en stor del av av konsumentmarkanden. Mobilen har man alltid med sig vilket innebär en stor fördel. Märkte när jag nu i veckan var över i USA att allt fler inte har någon annan kamera utan bara använde mobilen som kamera och det även från sightseeingturer! Detta gällde dock inte turister från Japan....
Men i takt med allt bättre kameror i mobilen så tror jag att de fortsätter att ta över konsumentmarknaden.
/Peter
Men i takt med allt bättre kameror i mobilen så tror jag att de fortsätter att ta över konsumentmarknaden.
/Peter
Linmajon
Aktiv medlem
Har någon sett en mobilkamerabild som håller acceptabel kvalitetsnivå? Inte jag iaf. Det verkar som storleken på optiken+sensorn i tex. Canons ixus modeller är precis på gränsen.
Man kan förstås "bygga in" en telefon i en bra digitalkamera men då blir den nog lite större än vad vi normalt accepterar.
Fotoentusiaster vill också ha en ganska speciell ergonomi, som är lite svår att förena med mobiltelefoner och vice versa.
Man kan förstås "bygga in" en telefon i en bra digitalkamera men då blir den nog lite större än vad vi normalt accepterar.
Fotoentusiaster vill också ha en ganska speciell ergonomi, som är lite svår att förena med mobiltelefoner och vice versa.
Linmajon
Aktiv medlem
Re: Telefonkamera
Du kan peta i minneskort i de flesta 3G telefoner. Har du bara samma korttyp som kameran kan du tanka upp bilderna med telefonen, precis som du beskriver.
Välkommen till 2005
BT är långsamt och inte så bra att flytta många stora filer med, kanske hundratals Megabyte som det ju oftast är om man vill tömma ett minneskort.PetFish skrev:
Varför inte en telefonkamera med bluetoth, då kan man ringa trådlöst från kameran samt ladda upp sina bilder via 3G el WLAN när minneskortet är fullt. Dessutom skulle man kunna surfa på FS m.h.a. monitorn där man normalt bara tittar på bilder ...
... typ.
Du kan peta i minneskort i de flesta 3G telefoner. Har du bara samma korttyp som kameran kan du tanka upp bilderna med telefonen, precis som du beskriver.
Välkommen till 2005
PetFish
Aktiv medlem
Tanken var att man skulle prata via BT, koppla BT headset mot kameran och samtala på vanligt sätt. Använda 3G eller liknande för att kommunicera med en server eller nåt, ladda upp bilder t.ex.
Nä, jag vill inte heller ha någon mobil i min kamera. Ville bara se vad som hände om man vände på diskussionen.
2005?
Nä, jag vill inte heller ha någon mobil i min kamera. Ville bara se vad som hände om man vände på diskussionen.
2005?
Kristofer G
Aktiv medlem
Har en OnOff-försäljare skrivit artikeln?
Megapixel hit och dit, och inte ett ord om tex. optik.
Megapixel hit och dit, och inte ett ord om tex. optik.
Per Persson
Aktiv medlem
När kommer det en telefon där jag kan montera mina Nikongluggar?
mipert
Aktiv medlem
Bättre upp...Per Persson skrev:
När kommer det en telefon där jag kan montera mina Nikongluggar?
Bilagor
Ribbe
Aktiv medlem
Inte jag hellerJimpawa skrev:
Jag kommer då i alla fall inte välja en kamera mobil framför en riktig kamera.