Annons

Kameraväska?

Produkter
(logga in för att koppla)

pola

Aktiv medlem
skulle vilja ha några synpunkter på olika kameraväskor, pris ergomi.

Har funderat på en medelstor axelväska då jag inte har mer utrustning än ett Canon hus en blixt och 2 objektiv.

Ställer mig skeptisk när det gäller ryggsäcker pga av den större risken för att något blir stulet när man inte ser utrustningen.

Per-Olof Nordin

Slå en kik på Lowepro nova serien. Nova2 eller 3 skulle nog passa dina behov.
Har själv en nova3 när jag inte behöver ha med så mycket. Väldigt välsydd, kommer nog att överleva mig tror jag...

/Tobbe

Jag använder också Nova3 och har faktiskt lyckats få ner två hus, flera objektiv, en blixt, motljusskydd, film, filter mm i den genom att plocka bort en av "delningarna" inuti. Den väskan är helt ok.
/Lotta

Senast ändrad:
Hej!

Använder också Nova3. Har också precis som Lotta tagit bort och ommöblerat lite i den. Jag har just nu ett kamerahus med 50mm objektiv på, 3 andra objektiv, trådutlösaren, två polfilter + annat typ borste/putsduk, block och penna etc. Tycker denna väska verkar hålla bra kvalité. //Ronney

... och jag har en Lowepro Nova 4 som jag är mycket nöjd med. Har förnärvarande kamera, objektiv, blixt, film, filter osv i den.

Tack för svaren.
Kollade på cyberphotos hemsidan på nova serien främst Nova 3 och Nova 4.
Prisskillnaden var endast 69 kr, så det lutar åt
4:an. Ska använda kameraväskan på resor m.m. passar den som handbagage?
Per-Olof Nordin

Nu vet jag inte hur de andra väskorna är, men själv använder jag en Lowepro Topload Zoom Pro AW och jag tycker den är en perfekt väska att alltid ha med, den är smidig, relativt rymlig samt att den är väderskyddad. Den har även fördelen att man kan ha den på bröstet så det är smidigt att ta fram kameran.

pola skrev:
Tack för svaren.
Kollade på cyberphotos hemsidan på nova serien främst Nova 3 och Nova 4.
Prisskillnaden var endast 69 kr, så det lutar åt
4:an. Ska använda kameraväskan på resor m.m. passar den som handbagage?
Per-Olof Nordin

Tyckte Nova3 var lite dyr på cyberphoto... Vi tar ju 599:- för den och då är vi ändå en butik.

Och inte var det billigare på Scandinavianphoto...
Har ni någon hemsida?
om inte vad tar ni för Nova 4?
Per-Olof Nordin

pola skrev:
Och inte var det billigare på Scandinavianphoto...
Har ni någon hemsida?
om inte vad tar ni för Nova 4?
Per-Olof Nordin

Har ingen hemsida, ingen Nova4 heller för den delen. Men kolla runt i butikerna på din hemort så kan du säkert hitta bättre pris än Cyberphotos.

/Tobbe

Ska kolla upp lite i butikerna här omkring.
£89,99 är i en prisklass över mina resurser.

Så att expertbutiken hade Samsonite väskor.
En med plats för ett hus och 4 gluggar, ca 550:-
och 10 års garanti. synpunkter?

Per-Olof Nordin

Jag köpte nyligen en Lowepro, "Off trail 2". Lite stor, men krävs för ett teleobjektiv plus ett normalobjektiv. Fördel att kunna ha den både som axelremsväska och som magväska. Fungerar att ha både på rygg och på magen då man även har en ryggsäck. Lite dyr, drygt 900 kr.

Kolla på auktionssajterna..det finns rätt mycket billigt och inte alltför stora väskor..förövrigt är en väska bästa sättet att förstöra ryggen på.
mvh/gunte..

ANNONS
Götaplatsens Foto