Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Kan man köpa nytt batterilock till 350D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Poteta

Aktiv medlem
Tjoho!
Jag har en gammal Canon 350D liggande hemma till ingen nytta eftersom jag har en 30D också. Nu slog mig tanken att man kanske skulle skruva på mitt fasta 50mm 1/8 på den och ha som "minikamera".
Problemet är bara att jag slarvade bort batteriluckan när jag satte på batterigreppet, som jag inte vill ha på längre. Kan man skaffa en ny lucka till den idag och i så fall var?

Har du tittat i batterigreppet? Det finns en hållare för kamerans batterilucka i greppet, just för att man ska veta var man har luckan när man tar av greppet igen.
Om du inte helt hade tappat greppet (fniss) när du satte dit det, lät du luckan sitta på sin plats inne i greppet.

Har du tittat i batterigreppet? Det finns en hållare för kamerans batterilucka i greppet, just för att man ska veta var man har luckan när man tar av greppet igen.
Om du inte helt hade tappat greppet (fniss) när du satte dit det, lät du luckan sitta på sin plats inne i greppet.
Men herregud apersson... Den sitter ju där i!
Tackar, jag hade inte tappat greppet verkar det som. :D
Tack även Mattias, även om jag inte behövde köpa nytt. ;)

ANNONS