Annons

Karlssons Sverigeresa anno 2008

Produkter
(logga in för att koppla)

camag

Aktiv medlem
Hej Mikaela och Karlsson!
Mycket kul och inlevelsefullt skrivet. Jag ser allt framför mig... härliga tider hos familjen Wingqvist!

/Catarina
 

Fotomickan

Aktiv medlem
Hej på er!
Jag har nu krupit ner i min jiffypåse igen för vidare transport mot den kungliga huvudstaden.

Har haft det lugnt och skönt i Kungälv - det där med att jag skulle träna var tydligen bara tomma hot, så slutet gott allting gott!
/Karlsson
 

Olsin

Aktiv medlem
Hej, Karlsson här...

Jag sitter fast på Postens utlämingsställe i Tyresö. Coop Extras post & spelhörna för att vara mer exakt. Orsaken till att jag ligger här är att brevbäraren tyckte inte att jag var lagom tjock för brevinkastet utan för tjock. Det verkar dessutom som den där sportfånen som jag ska till inte hade tid att hämta mig idag. Jag hörde ryktas om att struntade i mig för att fota en massa bakar på några pojkar eller om det var Brommapojkarna mot Häcken. Hur som helst så har jag krupit ur Jiffypåsen nu när Coop stängt för att utforska området. Jag tog ett litet depåstopp i disken här bredvid som är, ehhh, var fylld med bakelser. Förutom bakelsedisken så finns här massor med paket och sportfånen har ett paket till här. Postens dator funkar alldeles utmärkt att skriva brev till pappa Jeppe från och om sportfånen inte kommer hit i morgon så hoppas jag att de fyller på bakelsedisken.

Oj, nu kommer det en vakt så jag måste hoppa in i Jiffypåsen igen.

Hälsningar från en lagom tjock man i sina bästa år.
 

Nikonetha

Aktiv medlem
Karlsson och så undrar du varför inte brevbäraren vill bära ut dig.. man blir inte lagom tjock av att frossa i bakelser.. men blir smällfet
 

Olsin

Aktiv medlem
Hej igen...

Jag har äntligen blivit utsläppt ur jiffypåsen. Här hos sportfånen är det lugnt och skönt. Jag har till och med fått en egen fåtölj framför TV:n. I morgon ska vi ut och åka med någon som heter Hugoh och vi ska tydligen jobba lite grann också. Nu ska jag heja på Sverige, för det verkar behövas. Schweizerostarna leder med 2-1.
 

Bilagor

camag

Aktiv medlem
Hahahaha... den berömda vita hjälmen kom till användning även efter säsongens slut :)

/Catarina
 

albra

Aktiv medlem
Haha jag förstod väl att Karlsson skulle hamna i den vita hjälmen. Självklart att Bengan måste vara bussig mot sitt forna landslag och låta dom vinna. De andra matcherna blir det andra puckar av ska ni se och då ser jag fram emot att se Karlsson göra vågen.
 

Fotomickan

Aktiv medlem
Skönt att du kommit fram ordentligt Karlsson!

Jesper, har du fått mailen med Karlssons två senast "vykort" (Scandinavium & Kungälv)? Om inte kanske vi får skicka dem på nytt?
/M
 

Annnol

Medlem
Idag har jag varit utlånad till sportfånens fru. Jag trodde att det skulle göra att jag fick det lugnt och skönt, men idag har jag tvingats jobba nästan hela dagen. Jag har varit i nån stadsdel i huvudstaden som kallas Gamla Stan. Vet inte vad som skulle vara så speciellt med det? Det slår ju inte direkt Paris!?
 

Bilagor

Annnol

Medlem
Jag fick testa en ganska intressant grej till lunch, nåt som kallas sushi. Rå fisk, typ. Nog för att jag är lite rund om magen, men på den här dieten lär jag snart inte behöva någon jiffy-påse, jag kommer att kunna fortsätta resan i ett vanligt kuvert och vanligt brevporto.
 

Bilagor

Annnol

Medlem
På eftermiddagen stod jag inte ut längre, jag behövde kolhydrater i massor, så jag passade på att fika lite. Det fanns massor av kakor på sportfånens frus jobb, och jag kunde inte välja, så jag tog ett helt gäng...
 

Bilagor

camag

Aktiv medlem
Men hallå gott folk - även om det är sol och härligt kan ni väl ta er en liten stund och kommentera de nya Karlssonbilderna? Det är ju så roligt att höra vad andra tycker och det är väl lite av tanken med hela Sverigeresan, som jag ser det...

Det behöver inte vara djupsinniga analyserande kommentarer - funkar fint med en liten hälsning bara, tycker jag.

/glad vår :)
 

SmurfMolly

Aktiv medlem
Sådär ja, snabba puckar (sportfånen har lärt mig det där). Överlämnad rätt brutalt i Sthlm, placerad i en väska medan de andra åt glass! Fräckt!

I morgon ska jag följa med en annan fåne till arbetet. Ska få köra strålkanon, spännande....

Tidig sorti ikväll, passade på att lära väskfånen veta hut! Rätt man på rätt plats! Inget är gott nog åt världens bästa Karlsson!
 

Bilagor

albra

Aktiv medlem
Karlsson lever enligt talesättet "Äta och sova bör man - annars dör man". Nog ser han ut att haft en mysig tid hos Olsins med mycket hockey och god mat.
Det ska bli spännande att se vad Världens Bästa Karlsson får uppleva de här dagarna och efter en natts sömn hos nya förmyndare.
 

SmurfMolly

Aktiv medlem
Liten rapport från knivsta..

Vilket ställe! Dom har knappt tid för mig!
I morse ringde väckarklockan 05,20 och när jag hasar mig ut är det redan upptaget!!
 

Bilagor

SmurfMolly

Aktiv medlem
Först ombord på bussen får jag veta att vi är på väg till Smurfans arbete....
Simulatorn ska startas, lasrar kontrolleras... huh vad tråkigt...
 

Bilagor

SmurfMolly

Aktiv medlem
...träffar en trevlig kille vid namn Slim Jim och umgås lite med honom istället. Han pratar inte så mycket dock.
 

Bilagor

ANNONS