Annons

Kattbilder suger.

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter

Aktiv medlem
Är det bara jag som är tokless på alla dessa förb****de kattbilder? Jag tycker att alla kattbilder borde förbjudas på fotosidan eftersom det maximalt finns 10 bra kattbilder men ca 1000 helt värdelösa. Man behöver knappas vara en expert för att se det heller. Det finns ju inget som helst allmänintresse i dessa bilder. Folk kan väl för f*n låta skiten sitta kvar i fotoalbumet hemma i bokhyllan istället för att förpesta folks vardag med dem.:mad:
 
Peter skrev:
Är det bara jag som är tokless på alla dessa förb****de kattbilder? Jag tycker att alla kattbilder borde förbjudas på fotosidan eftersom det maximalt finns 10 bra kattbilder men ca 1000 helt värdelösa. Man behöver knappas vara en expert för att se det heller. Det finns ju inget som helst allmänintresse i dessa bilder. Folk kan väl för f*n låta skiten sitta kvar i fotoalbumet hemma i bokhyllan istället för att förpesta folks vardag med dem.:mad:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=2064&highlight=katter

Och vill folk fotografera katter så låt dom göra det, man kan ju faktiskt undvika att titta på dom? ;)

/malm
 
Peter skrev:
Folk kan väl för f*n låta skiten sitta kvar i fotoalbumet hemma i bokhyllan istället för att förpesta folks vardag med dem.:mad:
Haha! :D Jaa, vad säger man? Jag är faktiskt beredd att hålla med. Likadant med bebisbilder egentligen. Ofta ohyggligt usla bilder helt utan allmänintresse...men man KAN ju faktiskt låta bli att titta på dem.
Jag sommarjobbade på snabblabb förut. Gissa hur många dåliga bebis/kattbilder man sett... Ungefär 90% av det folk lämnade in var sådant kändes det som..:p
 
Katter

Det är bara att låta bli att titta på dom söta katterna som du uppenbarligen har något emot.
 
Peter och Mats

Jag blir ledsen och arg som både amatörfotograf och människa när jag hör vad ni skrivit.
Om folk nu vill ta bilder på katter, småbarn eller vad som helst, så är det väl deras rätt att göra det. Själv är jag inte så förtjust i tex barnbilder, men jag tittar på dom, och ibland kommenterar dom positivt också. När det gäller kattbilder, så kan det vara ganska svårt att ta en bra kattbild. Låt människor prova, testa och utveckla sig i sin egen takt. Vi lever i ett fritt land. Peter, gillar du inte djur? eller är det bara just katter du har problem med? Själv är jag en människa som respekterar allt levande, och tycker du ska göra det också. Man behöver inte storgilla allt som andra gör, men åtminstonne acceptera det. Och när det gäller fotografer så är ingen fotograf "proffs/duktig" på en gång, det tar tid, misslyckande och ett evigt jobbande

Så ni som läser detta och gillar katter och era kattbilder, fortsätt fotografera dessa vackra djur och dela med er här..;-)

Med Vänliga Vårhälsningar
BiNo
 
Nu tänker inte jag...:(

Nu tänker i alla fall inte jag ladda upp några kattbilder...

Jag hade befängt nog trott att man laddade upp de bilder som man ville få kritik för, men här verkar det som om det finns ytterligare ett urvalskriterie som måste göras innan man gissar om någon annan kan finna något intresse i bilden, och det är om det redan måhända kan finnas många av min "typ" av bild. :confused:

Det finns ju faktiskt aldrig två likadana bilder...
 
Re: Nu tänker inte jag...:(

Xappoline skrev:
Nu tänker i alla fall inte jag ladda upp några kattbilder...

klart som 17, du ska lägga upp kattbilder om du vill!;)

det är ju upp till dig och ingen annan! :mad:
 
Re: Re: Kattbilder suger.

Linmajon skrev:

Haha! :D Jaa, vad säger man? Jag är faktiskt beredd att hålla med. Likadant med bebisbilder egentligen. Ofta ohyggligt usla bilder helt utan allmänintresse...men man KAN ju faktiskt låta bli att titta på dem.
Jag sommarjobbade på snabblabb förut. Gissa hur många dåliga bebis/kattbilder man sett... Ungefär 90% av det folk lämnade in var sådant kändes det som..:p
Mats nu har du nog ändå kastat sten i glashus ändå, jag gick in och tittade på dina bilder och vet du vad jag hittade? Ett helt album som heter Barnbilder.. ironiskt, inte sant? :eek:
 
Bibi:
Självklart måste man få fotografera både katter, hundar och småbarn. Problemet är bara att då dessa motiv (av naturliga själ) ofta har någon sorts känslomässig bonus hos fotografen så flyger självkritiken åt fanders.
Tendensen verkar vara att även folk som annars laddar upp hyfsat högkvalitativa bilder ofta sänker sin egen ribba rejält när det handlar om t.ex. katter.
Att man lätt reagerar över just katter är att de av någon anledning har blivit överrepresenterade i rakt-på-flygbild-i-onaturlig-miljökategorin.

Detsamma gäller flickvänner (även pojkvänner för den delen) och kompisar men inte i riktigt samma kattastrofala grad.
 
Re: Nu tänker inte jag...:(

Xappoline skrev:
Jag hade befängt nog trott att man laddade upp de bilder som man ville få kritik för, men här verkar det som om det finns ytterligare ett urvalskriterie som måste göras innan man gissar om någon annan kan finna något intresse i bilden, och det är om det redan måhända kan finnas många av min "typ" av bild. :confused:

Som alltid när det gäller stora fora (plural av forum) på nätet är det ju bra att "lurka" omkring lite innan man själv gör inträde på scenen. Man kan ju lära sig ganska mycket genom att se vilka av andras bilder som inte funkar. Självklart ska man ladda upp egna men sånt som man egentligen med en liten gnutta självkritik borde se inte är så lyckat kan man ju sortera ut.
 
Självklart ska man få ladda upp bilder på mer eller mindre vad man vill här, så länge det inte bryter mot lagen, är etiskt/moraliskt oacceptabelt eller strider mot fotosidans regler.

Men däremot kan man ju precis som Erik skrivit ovan tycka att en viss självkritik borde vara på sin plats INNAN man laddar upp en bild. Och jag kan tyvärr inte annat än hålla med om att alla dessa kattbilder tyvärr nästan aldrig uppvisar några tendenser av självkritik och eftertanke. Det är lite väl många bilder som bara är tagna inomhus, rakt på kattskrället som ligger och latar sig i den bruna soffan.

Men visst kan man förstå att dessa personer tycker om sina katter och tycker att dom är gulliga (har själv haft katt), men det räcker tyvärr inte för oss andra. Men om man nu absolut mäste visa upp sina söta katter så finns det speciella hemsidor för det också, som tex denna:
http://www.cat-scan.com/

/Joakim - djurvän och filantrop
 
självkritik bör man ha oavsätt om det är katter eller något annat..löjligt att hänga upp sig just på kattbilder! :mad:
 
Kattbilder suger...

Tomma burkar skramlar mest.



Kära bildsidanmedlemmar ös på med bilder!

Bilder som retar, lugnar, smeker, irriterar, får oss att stanna upp, gläder, förvånar. Bilder som får oss att skratta, gråta, le, undra, hata, förvånas, tänka, längta, förstå, glömma, sukta, fnittra, drömma.
/Puss
 
Peter!

Nu är min kattbild raderad så nu behöver Du inte snubbla över den. Till viss mån håller jag med Dig!
 
Jag har inte varit med på Fotosidan så länge, men redan lärt mig undvika husdjursbilder. Det är ju fritt att skicka upp sådana. Men först borde man läsa anvisningarna: att bara skicka sina bästa bilder.
Målet är väl att fotosidan skall ha en stor andel bra och intressanta bilder så att många vill kolla på dem. Var just inne på Photo.net och nog är bilderna där bättre, experimentlustan är större. Lägger man upp foto hos dem, tittar kanske 20 - 40 gånger så många på dem.
Så självkritik och kvalitetstänkande behövs mer av på Fotosidan, som mera för mig att tänka på avsomnade Photo Point - där fanns säkert en miljon husdjursbilder, kanska var någon av dem bra. Men Photo Point var till för albumbilder, det är det nog inte tänkt att Fotosidan skall vara.
 
Jag orkar inte..

Men herrej*vlar, jag blir så trött på folk som har så mycket överskott energi att de orkar bry sig så mycket om vad andra gör och inte.. Jag borde väl vara tyst själv men... Om du nu Peter är så duktig på att fotografera så kan du väl visa det.. Den enda lilla bild du vågat lägga upp är minst lika bra som alla katt bilder på denna sida..

Så då var det sagt..
Bry er mindre om andra och lägg energin på att fotografera istället.
 
Hmmm..solen skiner idag..tror jag ska låna en kattunge leta upp en skrotbil sätta kattungen på taket och vänta på solnedgången...sen har jag varit så kretiv att jag ahr skapat det ultimata hatobjektet och vips är alla kattungebilder, skrotbilsbilder och solnedgångsbilder som har lagts upp kommer att läggas upp helt underbra i jämnförelse med min...:cool:
Hälsningar Mr P fredsskaparen...
 
ANNONS