Annons

Kattbilder suger.

Produkter
(logga in för att koppla)
kim99x skrev:
Mr P! den bilden vill jag se! :D

Oj då..var en ny erfarenhet..någon vill se min tänkta bild brukar var tvärt om...den karamellen får mansuga på :)
Fast det är väl föreställningen på mig smygandes med en kattunge inanför jackan ut i ödemarken och sen få se mig få fult upp med att få den sitta på bilen som hägrar antar jag..;)

Vem sa nått om mitt barn??..fick jag ju nästan skrämselhicka ju!!..har inga...tror jag...:)
Får låna min systerdotter på två år då...
 
Peter skrev:
Är det bara jag som är tokless på alla dessa förb****de kattbilder? Jag tycker att alla kattbilder borde förbjudas på fotosidan eftersom det maximalt finns 10 bra kattbilder men ca 1000 helt värdelösa. Man behöver knappas vara en expert för att se det heller. Det finns ju inget som helst allmänintresse i dessa bilder. Folk kan väl för f*n låta skiten sitta kvar i fotoalbumet hemma i bokhyllan istället för att förpesta folks vardag med dem.:mad:

Nej, det är inte bara du!

Men grejen är inte motivet, det finns bra kattbilder också, men de flesta av dom är väldigt dåliga, typ 98 av 100. Man får som sagt ha lite självkritik och inte bli bländad av motivet, när man komenterar ger man ju inte en 5:a för en gullig bebis med "rätt på-blixt" och taskig komposition. Det är ju inte motivet som är intresant, det är bilden. Men det är klart inte jätte-lätt i början, men när man ser fotografer som tar väldans fina bilder och sen ligger det en dassig katt-bild mitt i så...

Andreas.
 
vem gnälde över att vi på fotosidan inte var kretiva..jag tycker åtminstånde tre personer är involverad på en mycket kreativ solndegång med katt, skrotbil, barn och hundbild...är inte det kreativt så säg...
 
Re: Re: Kattbilder suger.

ja,ja..men det handlar verkligen inte bara om kattbilder..så att kritisera specifikt just kattbilder tycker jag är fel :mad:
 
LeadHead skrev:
Precis. Det viktigaste är att någon videofilmar dina ansträngningar. :D

haha..får väl göra det enkelt..kontaktlim under katten..metod som man använder att fånga småfåglar på kontinenten...tarsa och eter till ungen och min hund är väldresserad...just nu är solnedgången den svåraste biten...hmm börjar o mulna..:confused:
 
Ok Andreas..förstår att det bar var en ide för att hjälpa till att täcka in alal hatobjekt i bilden..du kan väl inte vet min familje situation så helt rätt att helgadera sig bland möjligheterna att få fram baarn till bilden...vart int e så rädd som jag sa..är snart 29 år och har ju en viss biologisk klocka...

Sen alla!! Förväntar jag mig massor av arga komentarer och lika många ettor till min tilltänkta hemska bild...*ler* Lite person angrepp angånde hur jag är funtat och ett par mordhot skulle sita fint med som bonus:cool:
 
Jag förstår, har själv inga behov av att ha barn överhuvudtaget, och isåfall MAX 1. Finns det ingen bra ersättare till barn som hatobjekt i bilder, låna kompis/ ditt syskonbarn som bara är sååååå gulligt.

Andreas.
 
"Är det bara jag som är tokless på alla dessa förb****de kattbilder? Jag tycker att alla kattbilder borde förbjudas på fotosidan eftersom det maximalt finns 10 bra kattbilder men ca 1000 helt värdelösa."

Tycker åxå det är trist att titta på kassa kattbilder och kassa bebis-bilder.

Men (nu sticker jag ut hakan lite) jag tycker det är precis lika trist att titta på kassa macrobilder av blommor.
Om man skulle räkna efter så vinner nog antalet "dåliga" macro-blombilder över katter, hundar och bebisar.

Men, det hela stör inte mej. kan inte göra nåt åt det, annat än att bläddra vidare bland fotosidans bilder.
 
Mot bättre vetande...

... antar jag att jag gör min stämma hörd. Vad man tycker om valet av motiv är väl ändå inte det som bör diskuteras på fotosidan.

Jag håller helt och fullt med Bibi, gillar man inte motivet bläddrar man förbi de bilderna. Om det nu finns så många usla kattbilder borde det ju finnas tillfälle för väldigt många att glänsa med sina kunskaper om hur man gör kattbilden bättre? Eller...?

Om inte Herr Nilsson gillar katter tycker jag att han skall låta bli att titta på dom. Själv är jag ingen större beundrare av modellbilder, oftast tycker jag att modellen ser antingen uttråkad eller kissnödig ut. Men inte startar jag en ny tråd för det och vräker ut min klagan, jag accepterar att folk fotar olika saker och säkert finns det också folk som gillar att kommentera olika sorters bilder.

Nä, nu skall jag nog ladda upp en kattbild... Häpp!

/Maggie
 
jimh skrev:
Fångar man fåglar genom att limma fast fritzen? Det låter kontraproduktivt :D
Kan ju tyckas...Jo läste eller såg något pogram om den omfattande fågeljakten söderöver där man fångade småfåglar till föda genom att limbestruka käppar som de satte sig..ungefär samam ide som flugpapper...tänkte at om man skulle hålla reda på och få till både hund och katt och unge på bilen kan det ju behövas lite kontroversella metoder...:)
 
pettersson skrev:
Jag förstår, har själv inga behov av att ha barn överhuvudtaget, och isåfall MAX 1. Finns det ingen bra ersättare till barn som hatobjekt i bilder, låna kompis/ ditt syskonbarn som bara är sååååå gulligt.

Andreas.
Jo då min systerdotter är väldigt söt..lite över två och har ett helsikes humör och vilja...som sagt hunden blir nog lättast att få attt samarbeta...:D
 
Vad är det för fel på husdjur och familjemedlemmar?

Är närbilder på tulpaner eller blåsippor "finare" på något sätt.

Som andra kloka medlemmar sagt:
Plåta och visa det ni gillar!
Ge katten (!) i att titta på bilder ni inte gillar!
 
jag tror dom bara är avundsjuka på alla bra kattbilder som finns på fotosidan! vi har ju tillochmed en katt som är med som medlem!
:D :D :D

Man kan ställa en fråga till "kattbildshatarna" vad ska vi fotografera då? så ni blir nöjda?
(inte för att jag tänker sluta att fotografera katter);)
 
Jo, det är ju sä j-la många bilder på den här sidan som har ett allmänintresse. Jag tror inte jag har sett någon bild som har det. Några som som eventuellt kanske skulle kunna nomineras till det finns det kanske.

Som många andra fattar jag inte varför man orkar lägga energi på att beklaga sig över olika motivval. Jag ser ingen principiell skillnad mellan fotografera djur jämfört med människor.

För de som var på vildmarksmässan i Sollentuna för ett par veckor sedan kanske hörde Peter Gerdestads åsikt. "Om man är dålig som fotograf, så kan man alltid fotografera macro".

/Maverick
Som hatar intolerans.
 
ANNONS