Annons

Kläder, Jackor Mössor

Produkter
(logga in för att koppla)
Jeppe skrev:

Köper man västen i tron att man ska kunna smita in överallt, så får man nog tänka om. Men med lite självsäkerhet och hälsande på vakterna som att man vet vad man gör, så smiter man in vid grinden och upp på pressläktaren på Ring Knutstorp.. ;)

Det var det jag menade när jag sa att man kan trevlig och prata in sig utan en väst.

Jag brukar säga att jag är 13 år gammal, och behöver bettla ihop pengar till min mammas operation. Funkar klockrent varenda gång.

Söderhamns-fotograf skrev:
Hej. Har tittat in på hemsidan och vestarna var mcyekt snygga! Jag undrar i villket land den där hemsidan finns. Vet du det?

Titta riktigt noga på hemsidan, så kan du nog hitta svaret... Det går nog klart snabbare än att ställa frågan i forumet, låta någon annan först leta upp hemsidan (som du inte länkar till), gå igenom sidan och leta upp deras adress och sedan svara här på FS. Min gissning är Kina..

Väst eller inte, alla får ha vad dom vill - vill bara påminna om att världens främsta pressfotografer oftast inte springer omkring med märkesloggor på västen.

Frank Capa eller Henri Cartier-Bresson hade t.ex. inga Leica-västar. Dom bara plåtade ;-)

Men visst - Canonvästarna på Scandinavian Photo verkar väldigt bra. Om det bara inte stod Canon på dom...

Slowfinger skrev:
Väst eller inte, alla får ha vad dom vill - vill bara påminna om att världens främsta pressfotografer oftast inte springer omkring med märkesloggor på västen.

Frank Capa eller Henri Cartier-Bresson hade t.ex. inga Leica-västar. Dom bara plåtade ;-)

Men visst - Canonvästarna på Scandinavian Photo verkar väldigt bra. Om det bara inte stod Canon på dom...

Det är ungfär like att fjantigt att klä sig efter vad kända fotografer hade på sig förr som att springa runt i västarna

Om det nu är så j-a fånigt, varför är då varenda plåtslagare man ser på tex stora idrottstävlingar iklädd dylika persedlar?
Själv skulle jag inte ha något mot en Nikon-mössa.

Ja, inte vet jag vad dom hade på sig. HCB hade kanske basker på huvudet och en baguette under armen. Men ingen Leica-väst ;-)

Jorek skrev:
Om det nu är så j-a fånigt, varför är då varenda plåtslagare man ser på tex stora idrottstävlingar iklädd dylika persedlar?
Själv skulle jag inte ha något mot en Nikon-mössa.

Det är inte fånigt - men inte heller nödvändigt. Jag tar gärna också en Nikonkeps. Men jag vägrar betala för reklam. Jag tror att dom fått sina västar.

Jag hade själv velat ha en Canonväst när jag var 13 och 15 så jag förstår det väl. Likadant när jag var gitarrfreak - Fender och Gibsonprylar var det bästa man kunde lägga pengar på.

Men frågan är om inte en väl sliten, blekt Domke med en liten diskret logga på är det mest proffsiga? Aha - en Magnumfotograf direkt från fronten!!

Haha - jo, men man kan ju ha två gitarrer. Jag hade sju som mest... PRS, Gibson, Fender, Taylor mm. Du vet det är inte som med kameror att man köper in sig på ett system. Halsarna är inte utbytbara ;-)

ANNONS
Götaplatsens Foto