Annons

Kompakt systemkamera med WIFI

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Är det någon som kan tipsa om en bra kompakt systemkamera med WIFI.
Jag har tittat på en Fujifilm X100 men den har ju inte WIFI.

Vill ha en liten systemkamera gärna med retro look och såklart med WIFI

Några tips?

/Ola

Fuji XE-2 och Sony NEX-6 är två exempel på kompakta systemkameror med WiFi (X100 är ju ingen systemkamera) :)

Samsung NX 30 eller Olympus OM-D E-M1.

Det framgår inte riktigt vad du vill ha, eftersom WiFi i sig inte säger ett dugg om vad man kan göra via gränssnittet. Det finns högavis av kameror som kan föra över bilder via WiFi, endera med minneskort som har det, eller på annat sätt, men det är ytterst få som kan styras över WiFi. Samsung är föregångare där och har kommit längst med trådlös styrning.

Tack för tipsen. Och fel av mig - det är ingen kompakt systemkamera :)
Vad jag menade med WIFI var bara att om man kunde föra över bilder till dator/platta utan kabel

Ola

Samsung NX 30 eller Olympus OM-D E-M1.

Det framgår inte riktigt vad du vill ha, eftersom WiFi i sig inte säger ett dugg om vad man kan göra via gränssnittet. Det finns högavis av kameror som kan föra över bilder via WiFi, endera med minneskort som har det, eller på annat sätt, men det är ytterst få som kan styras över WiFi. Samsung är föregångare där och har kommit längst med trådlös styrning.

Jag formulerar om min fråga :)

Hej

Är det någon som kan tipsa om en bra kompaktkamera med möjlighet att föra över bilder via WIFI till läsplatta eller dator.. Gärna med retro look
Jag har tittat på en Fujifilm X100 men den har ju inte WIFI.

Några tips?

/Ola

ANNONS
Götaplatsens Foto