Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kritik på Timelapse

Produkter
(logga in för att koppla)

Alexzpro

Medlem
Detta är min första "riktiga" timelapse och jag hoppas att ni gillar den.
Då jag vill bli bättre på att göra film så vill jag gärna ha kritik :)

Här är en länk till filmen: https://vimeo.com/60919680

Bilderna/filmerna är tagna med en 550D med ett canon 18-55 kit-objektiv och ett canon 70-210 F4 Skjutzoom.
 

Atrox74

Aktiv medlem
Kul med fler som timelapsar! :) Tyckte det så bra ut, det enda jag hade önskat (högst personligt) är längre tid mellan bilderna, som i slutet på ditt klipp med huset när molnen drar förbi kunde det likaväl ha varit vinden :) men det kan iofs vegas snabba upp...gillade istappen skarpt!
 

unoengborg

Aktiv medlem
Detta är min första "riktiga" timelapse och jag hoppas att ni gillar den.
Då jag vill bli bättre på att göra film så vill jag gärna ha kritik :)

Här är en länk till filmen: https://vimeo.com/60919680

Bilderna/filmerna är tagna med en 550D med ett canon 18-55 kit-objektiv och ett canon 70-210 F4 Skjutzoom.

Kul experiment. Jag tror att filmen hade känts mer sammanhållen, om du bara haft vildmarksmotiv. Huset i mitten känns lite omotiverat. Hur löste du det med musiken?
 

Alexzpro

Medlem
Kul med fler som timelapsar! :) Tyckte det så bra ut, det enda jag hade önskat (högst personligt) är längre tid mellan bilderna, som i slutet på ditt klipp med huset när molnen drar förbi kunde det likaväl ha varit vinden :) men det kan iofs vegas snabba upp...gillade istappen skarpt!
Tack så mycket! Kul att du gillade istappen! :) Du tycker att den sista är lite för långsam alltså? :)
 

Alexzpro

Medlem
Kul experiment. Jag tror att filmen hade känts mer sammanhållen, om du bara haft vildmarksmotiv. Huset i mitten känns lite omotiverat. Hur löste du det med musiken?
Ja husen i mitten kanske inte passade så jättebra. Får tänka på att försöka ha ett och samma tema nästa gång :) Hur menar du med musiken? :)
 

Alexzpro

Medlem
fräck! Vad är det som gör att det darrar sådär? Vet att den är oredigerad men kanske lite mer kontrast på den där så hade det sett riktigt fräckt ut, alla gillar inte det iofs så det är ju en smaksak.

Kul med time-lapse. Upp med fler! Ska försöka mig på en imorgon längs med E4'an.
Kul att du gillar timelapes! :) Gör ett försök du! Tänk på att ha ett stadigt stativ som inte rör sig :)
 

unoengborg

Aktiv medlem
Ja husen i mitten kanske inte passade så jättebra. Får tänka på att försöka ha ett och samma tema nästa gång :) Hur menar du med musiken? :)
Jag menade, vad använde du för mjukvara för att lägga på ljudspåret, Hur fick du tag i musiken, är det din egen, eller köpte du rättigheterna någonstansifrån?
 

bentelkalb

Aktiv medlem
Häftigt :) Tänkte komma igång med timelapsandet med, hur ställer man in exponeringen? är det bäst med helt manuella? ljuset kan ju ändras under tiden?
 

Alexzpro

Medlem
Jag menade, vad använde du för mjukvara för att lägga på ljudspåret, Hur fick du tag i musiken, är det din egen, eller köpte du rättigheterna någonstansifrån?
Jag använde vegas pro 10 :) Attans har inte tänkt på rättigheterna... Dumt av mig... Får väl bli att ta bort videon och hitta en ny låt.
 
ANNONS