nikitin
Aktiv medlem
På Nikon Rumers presenteras en skärmdump från Nikon USA om den kommande (?) Nikon D300s...
Bilden nedan är från Nikons USAs hemsida.
-- Nicke
Bilden nedan är från Nikons USAs hemsida.
-- Nicke
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så modellnamnet är viktigare än specifikationerna?Tråkigt tråkigt. Jag som hade hoppats på en D400.
Någon på Nikons IT/webbavdelning sitter nog och filar på sin CV just nu...
Misstänker nog att en D400 kommer bli en sensoruppgradering medan D300s mer ses som en mindre uppdatering. Ungefär som D2Xs mot D3Så modellnamnet är viktigare än specifikationerna?
Eller har denne någon fått ett "Bra gjort, det funkade som vanligt alla tiders, det där" från närmaste marknadschefchef...Någon på Nikons IT/webbavdelning sitter nog och filar på sin CV just nu...
En ren sensoruppgradering brukar Nikon beteckna med ett "x", som i "D40x". En smärre uppdatering brukar ges ett "s", som i "D2Xs" och "D70s".Misstänker nog att en D400 kommer bli en sensoruppgradering medan D300s mer ses som en mindre uppdatering. Ungefär som D2Xs mot D3
Det tror jag nog inte. Den här typen av "läckor" generar ju en hel del uppmärksamhet kring den nya produkten. Uppmärksamhet som hade kostat ganska mycket om man skulle ha skapat den genom vanlig reklam.
/Leif
marknadschefchef...
Men jag håller med...det är ett effektivt sätt att skapa uppmärksamhet...om det nu var tanken.
Säkert, men jag undrar vad det är folk sitter och väntar på som inte D300 har, och som gör att "D300s" känns ointressant jämfört med en "D400".Misstänker nog att en D400 kommer bli en sensoruppgradering medan D300s mer ses som en mindre uppdatering. Ungefär som D2Xs mot D3
Säkert, men jag undrar vad det är folk sitter och väntar på som inte D300 har, och som gör att "D300s" känns ointressant jämfört med en "D400".
Personligen hoppas jag på ett slut på tramsuppgraderingarna av sensorer i brottarstora kamerahus. Mer revolutionerande vore mindre kamerahus med likvärdig funktionalitet och byggkvalitet som D300 (och övriga proffshus).
Tillägg: Men visst, filming är ju en redig uppgradering! Inget jag är intresserad av, men ett stort steg i rätt riktning. Nämligen att låta användaren utnyttja sensorn så gott det bara går.
Så modellnamnet är viktigare än specifikationerna?