Annons

Länk till D80 test

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack! Diggar Thom stenhårt men har inte sett denna ännu. En av de bättre genomgångarna av D80 så jag antar att det snart kommer en "Complete D80 Guide".
Mycket som just poängterar likheterna medf D200 och de saker som givevis skilje dom åt. Nu är ju förvisso Thom Nikonfan så man får ju ta det med en nypa salt men har fortsätter på samma sätt som de flesta andra "testare", att hylla D80 som en värdig efterträdare till D70 och en ordentligt kapapel lillebro till D200.
Det enda riktiga problemet jag ser är detta med "amp noise" som jag också läst om på andra ställen. Ni som har D80, är det någon som sett detta fenomen?

Hi folks

Det är lustigt hur man "läser eller väger" ett test beroende på från vilket läger du kommer ifrån. Detta test var nog ett av de mest opartiska jag nånsin läst från en "trogen" testare. Med trogen menar jag en person som har hela sin historia i ena lägret.

Om jag har tolkat hans test resultat rätt så "vann" faktiskt Pentaxen beroende på finesser o pris med en reservation för bildkvaliteten. Att Sonyn kom sist förvånar inte mig i alla fall. Bruset är för högt och priset likaså, Att D80 kom före 400D verkar han inte vara ensam om att tycka trots prisskillnaden.

Men om vi ska vara riktigt ärliga så läser i alla fall jag att de är riktigt bra allihopa och att han skulle kunna leva med vilken som helst av dem.

Det som roar mig mest är att fyra olika tillverkare har tagit fram var sin modell som nästan är lika bra totalt sett.

Mankan

ANNONS
Götaplatsens Foto