Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Laptop och upplösningsfråga
- Trådstartare T.A
- Start datum
T.A
Aktiv medlem
Det är olika beroende på din dator. Vissa modeller klarar högre upplösning på extern skärm, andra inte.
Ok men hur ser jag det? Måste jag prova mig fram?
T.A
Aktiv medlem
Ok, så om min dator har högsta upplösning på ett visst angivet tal så kan ändå grafikkortet ha en högre upplösning och då skulle jag kunna köra en extern skärm med högre upplösning, Förstod jag dig rätt?Det borde gå, men det beror på ditt grafikkort.
Tonyeagle
Aktiv medlem
Kontrollpanelen
Kör du windows så går du in i kontrollpanelen-bildskärm-ändra upplösning. Lite olika beroende på windowsversion.
Ok men hur ser jag det? Måste jag prova mig fram?
Kör du windows så går du in i kontrollpanelen-bildskärm-ändra upplösning. Lite olika beroende på windowsversion.
ErlandH
Aktiv medlem
Det enklaste är kanske att leta upp specarna på din dator. Brukar vara lätt att hitta på nätet.Ok men hur ser jag det? Måste jag prova mig fram?
T.A
Aktiv medlem
Vänta nu, jag förstår hur man ändrar upplösningen. Jag har 1280x800 som högsta.Kör du windows så går du in i kontrollpanelen-bildskärm-ändra upplösning. Lite olika beroende på windowsversion.
Men frågan va om jag är begränsad till vad min laptop säger som högsta upplöpsning då jag kopplar in en extern skärm och kör den som bildskärm?
Tonyeagle
Aktiv medlem
Missförstod
Då missförstod jag dig. Sorry!
Vänta nu, jag förstår hur man ändrar upplösningen. Jag har 1280x800 som högsta.
Men frågan va om jag är begränsad till vad min laptop säger som högsta upplöpsning då jag kopplar in en extern skärm och kör den som bildskärm?
Då missförstod jag dig. Sorry!
ErlandH
Aktiv medlem
Jag är inte nån expert, men det där är väl ett ganska enkelt kort som brukar sitta i små netbooks? Och då är kanske problemet främst att ansluta till en skärm, för nån annan utgång än möjligen gammaldags vga brukar det väl inte finnas.Kortet är Intel GMA 3150
Matias
Aktiv medlem
Hittade lite info ...
http://www.notebookcheck.net/Intel-Graphics-Media-Accelerator-3150.23264.0.html
http://www.notebookcheck.net/Intel-Graphics-Media-Accelerator-3150.23264.0.html
ebermark
Avslutat medlemskap
Det kan man visst.Du kan inte se grafikkortets högsta upplösning så länge du inte kopplar in en extern skärm.
Högerklicka på skrivbordet...properties/resolution (beroende på windows-version)...advanced...adapter...list all modes.
Denna rutan: http://bildr.no/view/707846
ebermark
Avslutat medlemskap
I princip alla skärmar har ju vga-ingång.Jag är inte nån expert, men det där är väl ett ganska enkelt kort som brukar sitta i små netbooks? Och då är kanske problemet främst att ansluta till en skärm, för nån annan utgång än möjligen gammaldags vga brukar det väl inte finnas.
Tell
Aktiv medlem
I princip alla skärmar har ju vga-ingång.
UTgång är det ju faktiskt.
ErlandH
Aktiv medlem
Nja, inte de skärmar jag kommit i närmare kontakt med den senaste tiden. Jag trodde faktiskt de flesta tillverkare fasat ut vga, men har inte haft anledning att undersöka saken närmare.I princip alla skärmar har ju vga-ingång.
ebermark
Avslutat medlemskap
Nej, det är det ju faktiskt inte alls. Signalen går ju från grafikkortet till skärmen.UTgång är det ju faktiskt.![]()