Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Laser vs DSLR
- Trådstartare ottoangel
- Start datum
LivingPixels
Aktiv medlem
jäklar, pixelrader stendog ju verkligen direkt! Blir till att komma ihåg detta om man ska fota/filma lasershow nån gång.
screamin-daemon
Aktiv medlem
Får dom verkligen rikta lasern mot publiken? Känns inte helt tryggt.
Virre
Aktiv medlem
de använder troligen en laser som inte är skadlig för ögat, troligen klass 1, 2 eller möjligen någon variant av 3.
mer laser info http://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/Yrkesverksam/Laser/Laserklasser/
kim_plutonen.com
Aktiv medlem
och när vad du på nattclub senast?
Det är ganska vanligt kring större clubbar och festivaler, framförallt inom Techno/Trance/Rave genren. Dock finns det ganska mycket regler kring laserna användande. T.ex om den överstiger en viss styrka måste man har certifierad laser-tekniker på plats.
eV1Te
Aktiv medlem
Det är inte tillåtet att rikta mot publiken (om lasern inte har flera system som går in och bryter ljuset om t.ex. scanning delen går sönder och strålen stannar i en riktning).
Jag skulle inte vilja vara på en sådan scen som riktar lasern mot folk i vilket fall för lasern de använder är mycket stark, räcker med bara några mikrosekunder (miljondels sekunder) i ögat för att få permanenta skador!
Om sensorn på en kamera dör av ett snabbt svep så skulle jag gissa på att ögat också kan ta skada. (kameran är ju byggd för att klara likvärdiga förhållanden som våra ögon när det gäller ljushet och färgspektrum etc.)
Jag skulle inte vilja vara på en sådan scen som riktar lasern mot folk i vilket fall för lasern de använder är mycket stark, räcker med bara några mikrosekunder (miljondels sekunder) i ögat för att få permanenta skador!
Om sensorn på en kamera dör av ett snabbt svep så skulle jag gissa på att ögat också kan ta skada. (kameran är ju byggd för att klara likvärdiga förhållanden som våra ögon när det gäller ljushet och färgspektrum etc.)