Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leverans av VR-Micro Nikkor

Produkter
(logga in för att koppla)

StefanM

Aktiv medlem
Har beställt ett 105 VR Micro Nikkor från CyberPhoto. Nån som har en aning om leveranser??
CP säger inte innan semestern. Varför tar det alltid sån tid för Nikon, jag ruttnar.

StefanM skrev:
Har beställt ett 105 VR Micro Nikkor från CyberPhoto. Nån som har en aning om leveranser??
CP säger inte innan semestern. Varför tar det alltid sån tid för Nikon, jag ruttnar.
Att just den gluggen är restad fövånar mig inte. Den har nyligen skeppats ut i skapliga volymer och nu blivit slutsåld. Det var inte länge sedan den fanns både på Cyberphoto och Scandinavian photo. Annars håller jag med om att Just Nikon har väldigt tröga leveranstider, även på optik som funnits i åratal. Obegripligt för mig.

Sent....

Jag har stått ¨på kölista sedan flera månader hos Kameradoktorn och stött på ett par gånger... dom hävdar att dom bara fått in en handfull som gått till väldigt tidiga förbeställningar. Klart irriterande att det tar så pass lång tid från annonsering till första leveranser.
Jon Risfelt

Varför skall alla alltid handla i Sverige för?

Här fanns den alldeles nyligen i lager. Vid mailkonversation med dessa trodde de att de skulla ta ca 3 veckor från beställning till leverans. Klickade och beställde ett i förra veckan då de fortfarande hade gluggen i lager.

// Johan Maxe

Testad i nya FOTO.

Den optiska kvaliteten är hög, om än ej i toppklass. Det finns andra som presterar ännu bättre.

Stort och tungt.

Kan tydligen även ge en hel del kromatisk aberration tillsammans med D200.

gammal tråd, men jag testar, vilka objektiv presterade bättre?

Jag har ett nummer av Proffsfoto här och då får den riktigt bra betyg med köp rekomendation..

var den bättre?

någon som har en kopia på testet? finns det att läsa någonstans? jag har nämligen ägt ett tamron 90 och var inte alls nöjd med motorn och byggkvaliten på det... skulle vara intressant att läsa testet

j0akim skrev:
var den bättre?

någon som har en kopia på testet? finns det att läsa någonstans? jag har nämligen ägt ett tamron 90 och var inte alls nöjd med motorn och byggkvaliten på det... skulle vara intressant att läsa testet
Tamronen kan nog ha en noslängd till godo, den är mycket bra. Men ser man till byggkvalitet och hantering så är Nikongluggen övelägsen. Den har innerfocus vilket innebär att den inte expanderar. dessutom så förfogar den över VR och tyst af-s motor, samt kompatibel med Nikons konvertrar. Den eventuella förlust i skärpa som kan finnas känns marginell i sammanhanget, fördelarna tycker jag väger över.

j0akim skrev:
jag har ett svårt val. antingen en ny tamron 90mm + 20" skärm. eller en nikon 105VR...
Bildresultatet ser inte jag som en issue utan snarare hantering och pris. personligen tycker jag att 105:an är en dröm att hantera, plus att det är en Nikon original. VR plus möjlighet till konverter gör sig bra för övrig allmänfotografering. Tamronen är mer begränsad på det viset. 105:an är i mitt tycke en riktig skrytglugg som får många entusiaster att börja dregla. Sånt är viktigt för mig. Låter illa men så är det.

jag läste att den inte gick att använda med en konverter?

jag äger en 70-200 så det är inget som kommer användas trots allt. det får bli en nikon glugg. den är ju trots allt helt otroligt byggd och otroligt snabb. skärmen får vi ta någon annan gång ;)

j0akim skrev:
jag läste att den inte gick att använda med en konverter?

jag äger en 70-200 så det är inget som kommer användas trots allt. det får bli en nikon glugg. den är ju trots allt helt otroligt byggd och otroligt snabb. skärmen får vi ta någon annan gång ;)
Jag hade tills alldeles nyligen en TC 17E och den gick alldeles utmärkt att använda. Lite sämre bildkvalitet och usel af, men det fungerade, och fullt möjligt att ta skarpa bilder. Jag tror du gör ett bra köp, som du knappast kommer att ångra.

jag har beställt det så jag väntar bara på leverans nu. får hoppas att väntan inte blir för lång bara..

ANNONS
Götaplatsens Foto