Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom 1.1 ute

Produkter
(logga in för att koppla)
hej igen

det beror på vad du vill göra

cd skivan ger dig filmerna direkt, annars måste du kolla online eller ha en grapper som lagrar ner de på disken.

Roine

Skivan skulle man ju kunna dela med någon!

"Photoshop CS3 for Photographers" verkar intressant också, men det är som du säger en massa delar...!

Ja, smaken är som bekant som sittdynan. Har man jobbat med LR senaste året behövs knappast någon "vilken knapp ska jag trycka på för att göra just det" instruktion och det är då som herrarna Reichmann och Schewe's pladdriga framförande är så häftig för att få en snabb inblick i nyheterna. Och för en försumbar hundralapp är det kul underhållning tycker jag.

roinek skrev:
hej igen

det beror på vad du vill göra

cd skivan ger dig filmerna direkt, annars måste du kolla online eller ha en grapper som lagrar ner de på disken.

Roine

Hmm Låter ganska intressant - har Du tips på någon bra "grapper" som Du kan tipsa om?

Hälsningar
Choke

Små problem i starten

Kul att så många har fått det att fungera med Lightroom 1.1. Installationen blev en besvikelse till att börja med för mig . Programmet kraschade varje gång "Develop" modulen startades. Fann att om jag loggade in som gäst på datorn fick jag det att fungera. Programmet verkar stabilt och snabbt. Jag har en lapptop/vista + 24000 bilder/200 GB på extern hårddisk vilket inte skapar några problem. Enda problemet är ”crop overlay” som krymper bilden till ett vertikalt streck eller förflyttas halvvägs in under menyerna. Gillar Lightroom för att den kombinerar arkiv och redigeringsverktyg med snabbhet och intuitiva menyer gör manualen totalt onödig.

ANNONS
Götaplatsens Foto