Annons

Lightroom V.11

Produkter
(logga in för att koppla)

Bruno W

Medlem
Vad tycker ni om den ya versionen av Lightroom där vi nu har tillgång till nya maskeringsverktyg?
Är det flipp eller flopp?
 

thommya

Aktiv medlem
Mycket bra - en oväntad men välkommen funktion.
Däremot den mest buggiga versionen, som drabbat mig i alla fall.
Igår kom en uppdaterad version med buggfixar som jag hoppas löser mina problem.
 

aasaboe

Aktiv medlem
Mycket bra - en oväntad men välkommen funktion.
Däremot den mest buggiga versionen, som drabbat mig i alla fall.
Igår kom en uppdaterad version med buggfixar som jag hoppas löser mina problem.
Den kom samtidigt som jag bytte till ny bildbehandlingsdator. Jag trodde nästan att det var vajsing på nya datorn, minnesfel eller ditåt. Att växla mellan bilder i framkallningsmodulen ledde efter några stycken ofelbart till krasch, LR låste sig helt. När jag provade nya versionen på gamla datorn blev det tvärstopp, total låsning redan i uppstarten. Men så kom uppdateringen häromdagen, och nu verkar det fungera fint på båda datorerna. Peppar, peppar...
 

pdahlen

Aktiv medlem
Jag har inte testat något av det nya än, men jag tycker att det är jobbigare nu att behöva gå en extra väg för att komma åt penseln, som är den jag använder till 99% idag och troligen mest även i morgon.

jag tycker att den också tappar valet av funktion till pendeln, går man in och Egen skärpa är förvald och börjar pensla så ser man att inget händer och att alla kontrollerna står på noll, så får man klicka in egen skärpa igen och då kommer effekten.
 
ANNONS