Annons

limma på modell?

Produkter
(logga in för att koppla)

peter bohman

Aktiv medlem
Tänkte göra ett foto med en modell, och behöver limma dit glitter på henne. Nu är frågan vad ni använder för sånt? Blir ett större område som ska limmas, så jag vill inte limma en liten bit i taget. Antar att det finns nåt bra som är vattenlösligt eller så?

Några ideer?
 
Haha, jag trodde att tråden handlade om något helt annat ;)

Det finns speciellt lim som är tänkt för att användas på hud (d.v.s. ska inte skapa irritationer o.s.v.), bör finnas i närmaste affär som tillhandahåller teatertillbehör.
 
Haha, jag trodde att tråden handlade om något helt annat ;)

Det finns speciellt lim som är tänkt för att användas på hud (d.v.s. ska inte skapa irritationer o.s.v.), bör finnas i närmaste affär som tillhandahåller teatertillbehör.

Inläggets titel är ju lite rolig, så jag tror många drar på smilbanden när dom ser den. Kul att skapa lite tankar, inte bara med korten vi tar...

Det klart,det är ju dit man ska vända sig. Jag får kolla på fotomarknaden här borta om jag kan hitta nåt sånt där. Tack för ideen =)
 
Glidmedel går jättebra! ;-)

Glidmedel för att limma dit glitter? borde ju bli rätt vattnigt, och när man använder blixtlampor och värmen osv så borde det ju släppa? Och sitter ju inte så länge heller som det tar att göra iordning en modell för en fotografering och en hel fotosession antar jag utan att torka...
 
Teaterlim = Mastix.
Perfekt för att limma fast glitter, mustascher och annat bra. Varför inte ett glittrigt lösskägg?
 
ANNONS