Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Liten blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

mac60

Aktiv medlem
Hej
Skulle vilja ha tag på en liten blixt till dslr
Har en speedlight men tycker att den oftast är för stor
Vill ha en liten för upplättning av bilder i tex. motljus
Har sett många till bra priser men vill gärna ha rekommenderade grejer eftersom man får oftast vad man betalar för men det finns ju en del undantag och det är det jag skulle vilja ha råd om
Några förslag?

Vilken kamera använder du? Har den någon inbyggd popup blixt kan du ju pröva den.

Jo det hade ( för mig ☺) varit självklart, tänkte inte på att skriva att detta gällde en Canon 5d miii eftersom jag tänkte att det skulle vara lite mer allmänt ( finns kanske fler i samma tankebanor som jag )

Jo det hade ( för mig ☺) varit självklart, tänkte inte på att skriva att detta gällde en Canon 5d miii eftersom jag tänkte att det skulle vara lite mer allmänt ( finns kanske fler i samma tankebanor som jag )

Har inte Canon någon motsvarighet till nikons sb-400? Nackdelen med små blixtar är att de dels är klena, dels skyms av stora motljusskydd, inställningsmöjligheter saknas. Men de kan vara bra i vissa situationer.

Bra

Denna är bra och fungerar även med high speed synk, dvs du kan använda den som upplättning med snabba tider en solig dag (Vilket inte alla piratblixtar klarar).

https://www.cyberphoto.se/info.php?article=270EX2

Jag är otroligt nöjd med den och använder den både inomhus men framför allt utomhus både dag och natt med någon form av diffusor när jag fotar insekter. Dessutom är den väldigt liten och slinker lätt ner i skjortfickan.

ANNONS
Götaplatsens Foto