Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Logotype för WFS

Produkter
(logga in för att koppla)

Tes

Aktiv medlem
äh, men ok då. Får väl bidra även om mitt huvudintresse aldrig har varit att rita logos. Jag är faktiskt riktigt dålig på det! =)

Kan inte nån mer göra logos i färg, fast bättre än mina?
Jag anser nämligen att Värmland är rätt färgstarkt och det sällskap som logon ska spegla är väl definitivt dessutom en brokig skara! ;)

edit: såg förresten att Tommy och nån mer gjort i färg...bra bra!
 

Bilagor

lottawe

Aktiv medlem
Vad kul med många förslag. Jag har fortfarande fullt upp med att måla väggar, men lägger nog in något loggaförslag i sista stund om jag hinner vistas vid datorn.

Det är kanonsnygga förslag här, men jag skulle hellre se att vi bara röstar på s/v förslag.
Anledningen är att det kommer finnas fotografier på hemsidan och jag tycker inte det är kul att göra en design till sida med foton där logotypens färger styr för mycket. Bättre att låta färgvalen bero på annat innehåll om det är möjligt. Att lägga till färg på loggorna i efterhand som går in i designen tycker jag är bättre.
Vad tycker ni?

Alltså, mitt förslag är att de som har färg i sig nu läggs upp i svartvitt/gråtoner i förslaget för att sedan konverteras i färg efter hemsidan.
Tyck till om det.
 

Picture

Aktiv medlem
lottae skrev:
Tyck till om det.
Ok. Jag håller med. Gråtoner funkar bäst även om det kan vara snyggt med färg. Men bättre i så fall att göra som Lotta sa - att anpassa färgen till designen efter att designen är klar. Sen är det alltid lättare med diskreta färger än starka. Therese förslag ovan tycker jag visar det på ett bra sätt.
 

Tes

Aktiv medlem
lottae skrev:

Det är kanonsnygga förslag här, men jag skulle hellre se att vi bara röstar på s/v förslag.
...Att lägga till färg på loggorna i efterhand som går in i designen tycker jag är bättre.
Vad tycker ni?

Alltså, mitt förslag är att de som har färg i sig nu läggs upp i svartvitt/gråtoner i förslaget för att sedan konverteras i färg efter hemsidan.
Tyck till om det.
Sorry Lotta, klippte bort en del i din text.

Ok! Jag vill fortfarande ha logo i färg, men är helt men idén om att den anpassas efter hemsidan sen istället är inte dum.

Mina loggor i sv/vitt kommer här.
 

Bilagor

MrZack

Medlem
loga i svart/vitt

här kommer mitt min loga i svart/vitt.

tanken med gult, var att det kunde symbolesera en sol kanske.

men jag håller med, svart/vitt är bra.

/Gustaf
 

Bilagor

Larsdotter

Aktiv medlem
I sista sekund...

hade ju glömt att det var idag de skulle in de sista loggorna, så det blev lite i all hast. Tror jag blev rätt nöjd ändå...gör dem i svartvitt som vi sa, men de går ju att färgsätta i efterhand!

Kram alla, i morrn ska vi rösta!
 

Bilagor

lottawe

Aktiv medlem
Kul att det blev så många förslag:) Jag bidrar inte. Ska jobba klart en annna grej i kväll, men sen, senast vid lunchtid i morgon kan jag sammanställa och numrera era s/v bilder i en pdf för att röstningen ska gå lättare.

Mitt förslag är alltså att röstningen börjar någon gång efter lunch i morgon när pdf:en finns upplänkad här, och att alla fram till det kan fortsätta ladda upp om ni vill.
 

lottawe

Aktiv medlem
lottae skrev:
...men sen, senast vid lunchtid i morgon kan jag sammanställa och numrera era s/v bilder i en pdf för att röstningen ska gå lättare.
Sorry, men detta går inte ihop med min tid nu märker jag (kom akutjobb mellan.) Någon lunch blir det alltså inte att göra detta på.

Ska jag lägga ihop med numrerade alternativ i kväll/natt? eller har någon annan möjlighet att numrera på något sätt snabbare?
 

kreatören

Aktiv medlem
Lotta,
Jag har fixat en PDF-fil A4 med alla förslag, eftersom jag har hur mycket tid som helst
Vad skall jag maila den?
Även fast jag dragit ner upplösningen hamnar den på 1 MB, skall jag stuffa den?
Bernt
 

Picture

Aktiv medlem
Bernt! Jag har försökt ringa Lotta men hon är inte inne just nu. Du skulle kunna maila den till mig via min profilsida så mailar jag den vidare till medlemmarna i WFS genom ett gruppmail. Eftersom inte alla har bredband är det nog bra om du kan zippa filen lite.

Fantastiskt kul att du lägger ner så mycket jobb på WFS-loggan och arbetet runt röstningen. Vi kommer att överväga att anta dig som hedersvärmlänning och heders-WFS-are. :eek:)
 

lottawe

Aktiv medlem
Du är en klippa Bernt! Tack =D

Eftersom det inte går att bifoga via profilen till Hans kanske den inte är postad än? Antar att det lättaste är att skicka till lotta@lottaelofsson.com

Jag kan ladda upp på server med länk sedan.

(Har du fått den Hans kan vi nog antingen bifoga som den är via mail, (pdf:en är nog rätt lätt gissar jag) eller så får du skicka till mig så laddar jag upp på server.)

Dags att stressa vidare..
 
ANNONS