Annons

LR 2.6 & CR 5.6 ute nu (18/12)

Produkter
(logga in för att koppla)
Hjälp!

Allt i Lightroom blev på svenska och jag är så inkörd på den engelska versionen att jag känner mig helt vilse. Den är inställd på engelska men visar ändå allt på svenska.

Går det att få den normal igen?

Gjorde du uppdateringen innifrån LR eller laddade du ner från sidan? Jag körde innifrån LR och min version förblev engelsk.

Jag kan tänka mig ett par varianter.

1) Kör Windows systemåterställning så att du får tillbaka din gamla version. Jag har goda erfarenheter av systemåterställning men man vet ju aldrig vad som kan hända...

När du har den gamla versionen, kör uppdateringen igen innifrån LR.

2) Ladda ner engelsk version från
http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4629

Och kör installationen, då borde den väl "ta över".

Men det kanske finns smartare sätt?

Ja det verkar vara en konstig bugg i "multilanguage" uppdateringen, trots att den står på Engelska, så blir det Svenska.
Men det går att fixa. Välj Svenska under inställningar, stäng av och starta om. Välj Engelska, stäng av och starta om.
Nu är det Engelska igen :)

Ja det verkar vara en konstig bugg i "multilanguage" uppdateringen, trots att den står på Engelska, så blir det Svenska.
Men det går att fixa. Välj Svenska under inställningar, stäng av och starta om. Välj Engelska, stäng av och starta om.
Nu är det Engelska igen :)

Tack, det funkade så nu känner jag igen mig igen!
Dom svenska översättningarna verkar gjorda av någon som inte vet så mycket om produkten och vad den gör.

Nej tror inte det tillkommit några nya funktioner, bara buggfixar och stöd för nya kameror.
Bla så verkar buggen att cropverktyget låser upp sig vara borta, har inte använt det så mycket att jag kan säga det säkert, men det funkar iaf bättre än 2.5.

ANNONS
Götaplatsens Foto