Annons

Lurig affärsman igen

Produkter
(logga in för att koppla)

rogge

Aktiv medlem
hej alla mistänksamma, hittade en canon 20d på nätet o mailade o frågede om dom hade några kvar.
för runt 8000kr.
jag sa att cash on delivery gällde annars är jag inte intresserad.
svaret jag fick är detta:

We have another solution.
So, we will explain how the transaction will work. First, we will make the shipping and we will send you the Tracking Number to verify the shipment online with http://www.sprint-trans.com/ so you will know in any momment where the package is, if it is still in Italy or already in your country. You will also find with the Tracking Number all the details about the shipment, sender details, receiver details and all the other details offered by any shipping company who have quality services. As soon as you verify and see that the package is on the way to you, and the package content is the agreed one, you will have to send the payment to us and confirm it.
After we receive the payment, you will receive the package in max. 12 hours.
In this way you will be sure that you receive the product, and we will be sure that we will receive the payment.
Thank you!
Regards

===
===================
COMPUTER MARKET snc
65121 Pescara (PE) - 83, v. Ravenna
ITALIA
Tel/Fax: +39-02-954-41-891
Office: [email protected]
Sales Dept.: [email protected]
WEB: www.compmarketit.com
Yahoo! : [email protected]

Vad tror ni?

/Rogge

Det är väl ganska uppenbart att det är ett bedrägeriförsök.
Jag hade aldrig betalat in pengar i förskott till en sådan person.

jo det fattar jag me men det är ju lite intressant o se hur de bär sig åt, har varit med om några st nu via tradera och annat.
/Rogge

As soon as you verify and see that the package is on the way to you, and the package content is the agreed one, you will have to send the payment to us and confirm it.
After we receive the payment, you will receive the package in max. 12 hours.

"As soon as you verify and see that the package is on the way to you, and the package content is the agreed one"?

Det enda sättet jag kan tänka mig skulle vara möjligt att 100% se det är att stå vid paketet öppet. Men uppenbarligen verkar det inte vara så eftersom du inte får paketet förrän 12 timmar efter.
Med andra ord får du reda på vad "content" är via trackinghemsidan. Så de kan väl skriva vad som helst som innehåll.

Fast det är klart, om någon rik här på forumet vill offra sig och riskera 8kkr för de fattiga och testa dem skulle det vara satans nobelt :).

/Zoran

Är det en slump eller är Italien överrepresenterat vad gäller blufförsök. Jag bjöd på en Mamiya på ebay förra veckan och fick flera mail från italienare som erbjöd samma kamera som den jag bjöd på men ett par hundra dollar billigare.

jaja
det har ja me , skit i dom, de vill att man skickar pengar via western union
/Rogge

Detta fick jag när jag frågat dom varför det inte går att köra med postförskott

Dear Sir,

We are a serious company with a high reputation in electronics market and we are not going to risk this reputation for some euros. We have customers who are buying hundreds of products each week. We are not looking for bad advertising in Europe, we are looking for new business relationships with clients from all over the world.

You can also verify us anytime you want on Yellow Pages, to see that we are a registered and legal company.

This is a serious and legal transaction, 100% safe and you will have full protection over your money or products.

And to see that everything is legal, before you make the payment, you will receive an authorised proforma invoice from our Sales Department.

Once the payment is confirmed, you will receive the products in max. 48 hours by UPS with our expense.

Thank You for understanding!

Kolla här

Jag gick på det. Jag blev lurad. Sådär, nu var det sagt. Men jag nöjer mig inte med det. Jag är hämndlysten när jag blir lurad på pengar. Därför har jag börjat spåra bedragarna genom cyberspace. Kolla http://83.227.180.211 på resultaten så långt. Som det står på sidan- har ni något att tillägga så gör det.

Fick inget alls. Så fort pengarna hade betalts så blev det knäpptyst från deras sida. Svarar inte på mail osv.

En på ebay försökte också lura mig en gång, fast han/hon var långt ifrån lika proffsig. Först svarade säljaren inte på mina mails (efter betalningen, innan gick det bra) tills jag tillfogade signaturen "Revisor" under mitt namn.

Kan bara bekräfta att jag fick ett svar inom 5min att paketet redan är skickad 1 vecka sen, men jag fick aldrig ett paketnummer. Jag fick först ljuga att jag redan har tagit upp kontakten med min advokat och att jag redan har polisanmäld honom tills jag till slut fick paketet som lovad, bara 8 veckor efter att jag betalade och skickad 4 dagar innan jag fick den.

Han/hon blev nog lite nervös, men i slutet var det hela bara en kul upplevelse. Måste kanske tillfoga att värdet av paketet inte var mer än 20Euro plus frakt. Dvs inte så farligt.

kul att du är ärlig o säger att du åkt dit, det ger lite mer verklig känsla av att det är kräk vi har att göra med.
/R

ANNONS
Götaplatsens Foto