Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mac Pro med Vista 64-bit?

Produkter
(logga in för att koppla)
Freddie skrev:
Minnet är så satans dyrt bara...för dte är väl några specialminnen till Mac Pro?

Special och special... "800MHz DDR2 ECC fully buffered DIMM" och de ska om jag inte minns fel sitta parvis med samma storlek. Om man beställer direkt från Apple Store så köp med standards minneskonfiguration. De tar bra betalt för sina minnen så köp extra hos ex Macoteket eller Dustin.

//Henke
 
Grevture skrev:
Jag får erkänna att det var i höstas jag kollade, inte nu med nya Mac Pro. Men när jag jämförde en HP arbetsstation och en Mac Pro och gav dem samma bestyckning i form av likadana och lika många processorer (2 st dubbelkärniga Xeon var det då), lika mycket minne, jämförbara grafikkort och lika många hårddiskar så var Apple-paketet rejält mycket dyrare ... Och då hade den vanliga s-ata-diskar medan HP-paketet hade snabbare sas-diskar.

Apple gör otroligt fina datorer, men de tar bra betalt för dem ...

Exakt samma processorer som i Maccen Martin??
Problemet är att man inte kan köra OSX på en pc burk
medan man kan leka och tröttna på win med maccen för att återgå till OSX.
Mikael
 
Freddie skrev:
Minnet är så satans dyrt bara...för dte är väl några specialminnen till Mac Pro?

Inte alls.. Tror de ligger på 1500 kr för 2GB, Dyrare än "vanliga" PC-minnen, men inte satans dyrt. För övrigt ECC-kontrollerade minnen - precis lika dyra som till andra high-end maskiner. Bygger man en high-end multi-core multi-cpu maskin så brukar dessa minnen rekommenderas
 
ANNONS