Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

make fantasy image

Produkter
(logga in för att koppla)
beror på vad du menar. Visst kan du göra en fantasy bild i photoshop men inte genom att bara trycka på en knapp. Ligger en hel del arbete bakom i så fall...

www.fredrikodman.com

Kika på denne mannens alster,,, "Another world" ++

Fredrik Ödman jobbar i flera olika medium för att uppnå sina högkvalitativa resultat! En stor del genuint PS,arbete.

Alltså, det krävs ofta ett digert arbete för att uppnå kvalitativa resultat..

MVH Niclas,

Niclasfoto skrev:
www.fredrikodman.com

Kika på denne mannens alster,,, "Another world" ++

Fredrik Ödman jobbar i flera olika medium för att uppnå sina högkvalitativa resultat! En stor del genuint PS,arbete.

Alltså, det krävs ofta ett digert arbete för att uppnå kvalitativa resultat..

MVH Niclas,

Hur snyggt som helst! Man baxnar...

Baldwin skrev:
Hur snyggt som helst! Man baxnar...

Ja, helt klart:)!

Jag känner Fredrik och kan bara intyga att det är en genuint arbetande kreatör. Med största känsla och fingerfärdighet in i minsta detalj!

Fredrik lär bla ut PS,teknik på Lofoten folkhögskola,, Men han kanske inte avslöjar nog inte allA små hemligheter..:)

Min poäng med att tipsa om just Fredrik Ödman är att hans komplexa bilder är beviset på att man i och med kombinationen av många olika tekniker kan skapa mångafacceterade bilder med många tekniska--->visuella djup...

Ett foto --- in ---> till PS är en sak,,, men att jobba med många MÅnga lager och ofta för hand (med måleriska medium) bearbetade detaljer kräver färdigheter i många tekniker och en oerhörd känsla... Kombinationen av medium och tekniker ger i rätt händer så fina/kvalitativa resultat.

MVH Niclas,

wow!

men jag vill oxå lära mig.. går på en folkhögskole utbildning och vi har bara lärt oss grunderna än så länge..
är det bara att öva öva öva eller? Vet ju riktigt hur man gör alla grejer, Är böckerna bra som man kan köpa i bokaffärer?

Re: wow!

annizz skrev:
men jag vill oxå lära mig.. går på en folkhögskole utbildning och vi har bara lärt oss grunderna än så länge..
är det bara att öva öva öva eller? Vet ju riktigt hur man gör alla grejer, Är böckerna bra som man kan köpa i bokaffärer?

Ja övning gör en mästare.. Exprementerande och nyfiket lekande lär man sig mycket av..

Ett tips är att samla på sig rekvisita i MASSor,,, allt från hobbybutikernas små plastdinosaurier till glaskulor, kläder, peruker, + + + varför inte en uppstoppad Krokodilunge? :)

Så är det bara att fota lite bilder utifrån en grundidé... lägga ihop som lager,, klippa ut lite och limma in,,, Kanske fotar du lite med polaroidkamera (för att få det uttrycket) och sedan scannar du in det... ++ +++ +++

Det kanske gav lite inspiration:)

Lek och testing testing är grunden, som jag ser det..

Mvh Niclas,

ANNONS
Götaplatsens Foto