Annons

Man Calender

Produkter
(logga in för att koppla)

raskolnikov

Aktiv medlem
Slängde stressigt ihop ett omslag till en kalender, det är väldigt amatörmässigt men hur hade man med enkla medel kunnat göra det bättre?
All kritik är välkommen.

Bilagor

• front.jpg
    front.jpg
    51.2 KB · Visningar: 369
Hmm... Jag skulle nog ta bort bilden med killen till höger (med ölflarran) helt, och kanske fixa en mjukare övergång från det skrynkliga pappret till den helvita delen...

Men det kanske finns en särskild anledning att den killen ska vara med?

...gjorde ett litet förslag där killen till höger fortfarande är med, men lite mer nedtonad, samt bytte typsnitt och sånt. Inte helt lätt att få det jättebra dock, i och med att jag bara hade din lilla bild härifrån tråden att jobba med... :)

Bilagor

• front_spyggforslag.jpg
    front_spyggforslag.jpg
    58.3 KB · Visningar: 258
Hehe - sorry - det blev visst fel årtal på förra bilden. Fixade till det, och flyttade dessutom på Johan-texten.

Bilagor

• front_spyggforslag2.jpg
    front_spyggforslag2.jpg
    54.8 KB · Visningar: 250
mgt snyggare, synd bara att jag redan skickat den till print, men som sagt, snyggare men även inspirerande till andra projekt, Tack.

Tråkigt att du inte kollade stavningen: calender betyder kalander, det är en maskin som används för glättning av papper. Kalender heter calendar på engelska. (Det är väl engelska?)

nja, utrikiska i vart fall, får se hur många som klagar... Jag bönfaller och ber om förlåtelse nu när jag biktar mig - JAG ÄR EN SOPA.

ANNONS
Götaplatsens Foto