Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mellanformat -film

Produkter
(logga in för att koppla)

fina

Aktiv medlem
Vart kan jag få tag på 120 film? Svartvit och färg. Gärna över nätet? Och vart framkallar jag den? Skulle även vilja veta bästa stället att beställa framkallningsvätskor för framkallning av SV negativ!

Mvh.

Film och kemikalier beställer jag från Photax för det mesta. Ibland från Scandinavianphoto för vissa filmer som Photax inte har.
Svartvit film framkallar jag själv, färg lämnar jag till min lokale fotohandlare eftersom jag tycker att han gör ett utmärkt jobb. Skulle jag skicka iväg film för framkallning skulle jag välja att prova Crimson, eftersom jag tycker att de har en utmärkt service när det gäller digitalframkallning.

-- MW

Jag handlar ibland en större mängd 120-film från Honk Kong via ebay. Blir väldigt bra pris.
Annars tar jag med 10-20 rullar när jag ändå handlar på Adorama.com.
Finns ibland Forte Europan på Tradera som är en trevlig sv/v 120-film,
400 ASA. Går fint att pressa till 1600. Sv/V har jag nyss börjat framkalla själv, annars rekommenderas Crimson och Photax varmt.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto