Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mellanlagring av digitala bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

chralm

Aktiv medlem
Det finns flera mellanlagringsmojänger (Nixvue, soligor mfl) som allihopa verkar vara bra.

MEN. Varför denna inbyggda LCD-skärm? Finns det ingen bra som bara lagrar bilden. Dvs minneskort i ena änden, dator så småningom i andra.

En utan skärm måste ju vara billigare än en med. Men finns de? var?

mvh Christian

Kan inte svara för alla olika men på Trippern så används skärmen bara för menyer och liknande.

Du kan alltså inte se bilderna på den, och det tror jag är samma på de flesta.

Jag funderar också på en mellanlagringsmojäng och för mig känns displayen viktig. Genom den kan man ju få information om vad som händer och huruvida en kopiering har lyckats eller inte. Känns obligatoriskt för sinnesfriden.

X-Drive. Har en liten LCD för att visa status, inte bilder. Funkar även som kortläsare, flera olika typer. HD med 20/40/80 GB.

niklasl skrev:
X-Drive. Har en liten LCD för att visa status, inte bilder. Funkar även som kortläsare, flera olika typer. HD med 20/40/80 GB.

Japp!
Jag har en x-drive 20Gb.
Den funkar jättebra! Vet inte vad som skulle kunna va dåligt på en bärbar hårddisk.. möjligt att den kunde vara lite snabbare vid överföring.
Mitt 512mb tar 6minuter(?) att föra över till hårddisken så om man inte vill vara låst när man är ute o fottar så är två minneskort att rekomendera också.
Kostar runt 3000.

Mickey skrev:
Japp!
Jag har en x-drive 20Gb.
Den funkar jättebra! Vet inte vad som skulle kunna va dåligt på en bärbar hårddisk.. möjligt att den kunde vara lite snabbare vid överföring.
Mitt 512mb tar 6minuter(?) att föra över till hårddisken så om man inte vill vara låst när man är ute o fottar så är två minneskort att rekomendera också.
Kostar runt 3000.
Billigare på zebramedia.biz ;-)

ANNONS
Götaplatsens Foto