Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Mellanring till 350D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Majsilojsan

Aktiv medlem
Hej!

Jag skulle vilja köpa en mellanring till min 350D. Har testat att fota med en sån EN gång och det var coolt. Men är rätt nybörjare så hur fungerar det eg? Köper man till en ring till ett visst objektiv? Jag har kitobjektivet och Canons 50mm.

Behöver inte vara den bästa kvaliteten då jag är nybörjare och ej märker så stor skillnad. Vilket rekomenderar ni?

Nån som kan hjälpa?

Oftast köper man mellanringar i ett set om t ex tre stycken med olika längd. Enklast för fotografen (men dyrast!) blir det förstås om mellanringarna klarar av att styra både bländare och AF. Då skulle kanske de här kunna passa.

Det finns alternativ som är mycket billigare, men då får man ställa in både bländare och fokus manuellt.

Ställa in bländaren manuellt? Hur skulle det gå till på ett EF-objektiv, som aldrig har någon bländarring?

På gamla FD-objektiv, däremot...

ANNONS