Annons

mellanringar

Produkter
(logga in för att koppla)

larsthomas

Medlem
Jag har köpt mellanringar av märket JJC Elektroniska för Nikon Z&II, när jag använder dom tillsammans med adaptern till Nikkor 300/4,0 PF ED så får jag ständigt felmeddelande och error på displayen på kameran. Någon som förstår vad som felas.
Tacksam för svar
 

pdahlen

Aktiv medlem
Har du satt mellanringen mellan kameran och adaptern? Jag testade precis med en mellanring för F mellan adaptern och 300/4pf och det fungerar på en Z6ii. Kanske fungerar inte mellanringen med FTZ, du har testat den mot Z objektiv eller?
 

larsthomas

Medlem
Hej!
Jag måste ha mellanringarna först Z koppling i båda ändarna om du förstår vad jag menar. Till Nikon 85/1,8 Z fungerar mellanringarna utan problem, kanske fel på adaptern
 

pdahlen

Aktiv medlem
Hej!
Jag måste ha mellanringarna först Z koppling i båda ändarna om du förstår vad jag menar. Till Nikon 85/1,8 Z fungerar mellanringarna utan problem, kanske fel på adaptern
Antar att adapter och 300/4 fungerar som det ska utan mellanring. Min gissning är att adaptern inte är kompatibel med mellanringen, men man kan nog inte säga att det är fel på adaptern för det. Kanske går det att Google något med mellanring och FTZ
 

larsthomas

Medlem
Antar att adapter och 300/4 fungerar som det ska utan mellanring. Min gissning är att adaptern inte är kompatibel med mellanringen, men man kan nog inte säga att det är fel på adaptern för det. Kanske går det att Google något med mellanring och FTZ
Ska försök med det, tackar så länge för hjälpen.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Ska försök med det, tackar så länge för hjälpen.
Räkna hur många elektriska kontakter det är på FTZ och hur många det är på mellanringen. Tänkte om tex adaptern behöver någon extra som inte finns på ett objektiv eller en mellanring? Men det är en ren killgissning
 
ANNONS